A Budapesti Közlekedési Központ az elsők között csatlakozott a „Bringázz a munkába!” kampány felhívásához, és megalakulása óta aktívan támogatja a kerékpáros közlekedést. A gyors, környezetbarát közlekedési mód népszerűsítésével egyidejűleg azért is dolgozunk, hogy biztonságos, a gyalogos- és autós forgalomtól lehetőség szerint egyaránt elkülönített infrastruktúrát teremtsünk a kerékpárral közlekedők számára. Célunk, hogy a járda helyett inkább az útpályán alakítsuk ki a kerékpársávokat, az útfelújítások tervezésekor pedig mindig megvizsgáljuk, hogyan tudnánk segíteni a kerékpárosok közlekedését.
A közlekedésfejlesztések során több buszsávot is megnyitottunk a bringások számára, így segítve gyorsabb, biztonságosabb haladásukat, és megközelítőleg 120 egyirányú utcában tesszük lehetővé a kerékpárosok szemközti irányból való behajtását. Ennek jegyében alakítottuk át a korábbi forgalmi rendet a Bajcsy-Zsilinszky utcában, ahol a Deák Ferenc tér és a Nagymező utca közötti szakaszon létesített autóbuszsávot a kerékpárosok előtt is megnyitottuk, és burkolati jelekkel biztosítjuk a csatlakozási lehetőséget az Alkotmány utcai, az Andrássy úti és a Károly körúti kerékpársávba, a járdán vezetett kerékpársávot pedig a bevezetést követő három hónap tapasztalatai alapján 2013 végéig megszüntetjük. Ugyancsak a kerékpárosok igényeinek figyelembe vételével épül át a Thököly út belső szakasza is.
Jövő tavasszal a Bubi, azaz a budapesti kerékpáros közbringa rendszer is beindul, így már azoknak sem kell nélkülözniük a kerékpárt, akik valamilyen oknál fogva nem tudják saját biciklijüket használni, vagy épp ingáznak Budapestre, illetve nincs saját kerékpárjuk. A cél az, hogy minél többen használják ugyanazt a bringát egy napon, tehát a kerékpár csak az utazás idejére legyen használatban. Mindemellett 60 jelzőlámpás csomópontot alakítunk át, 30 fő- illetve gyűjtővonalon építjük ki a kerékpáros infrastruktúrát, valamint kisebb korrekciókat végzünk további 20 helyszínen, és a Hungária körúton belüli hálózatot is felülvizsgáljuk azért, hogy összefüggő rendszert építhessünk ki.
Nem feledkeztünk meg a kerékpárszállítás feltételeinek javításáról sem. Ma már a hévek, a fogaskerekű és a hajójáratok mellett a hév-pótló autóbuszokra is fel lehet szállni bringával. Ugyanakkor egyre nagyobb az igény arra, hogy növeljük a fogaskerekűn szállítható kerékpárok számát is. Jó hír, hogy az idén átalakítjuk a szerelvényeket, így kétszer annyi bicikli fér majd fel egy-egy járatra.
A kerékpárok biztonságos tárolására 70 metró- és hév-állomás környezetében terveztetünk legalább 25 kerékpár tárolására alkalmas B+R parkolórendszert, mindemellett az 1-es villamos fontosabb megállóinál is létesül tároló a vonal felújításakor, de mintegy 100 fővárosi csomópontban, főutak mentén épülnek kerékpártámaszok, hogy a kerékpározás valóban biztonságossá és egyszerűbbé váljon Budapesten is.