A javaslat alapvetően a 4-es metró projekt kapcsán elkészült felszíni rendezési koncepció felülvizsgálatáról szól, azonban az ún. „0.” változatban az érvényes engedélyes tervek szerinti kialakítást a javaslat elveti, mivel annak megvalósítása esetén a téren nem érvényesülnének a gyalogos és kerékpáros szempontok és ismét a Fehérvári út felől érkező átmenőforgalom dominálná a teret.
Az ún. „A.” változat szerinti, forgalomcsillapított kialakítás értelmében a Fehérvári út felől csak a Karinthy Frigyes út felé lenne biztosított a téren való áthaladás, egy sávon, tehát a belváros felé haladó átmenő forgalom nem tudna áthaladni a Körtéren. Egyúttal a 6-os villamos végállomásáról szegélyek nélküli gyalogoskapcsolat nyílna a térre. Ez a költségkímélőbb megoldás mintegy 40 millió forintos többletköltséggel járna. A BKK által preferált ún. „B.” változat értelmében a Fehérvári út felőli áthaladás a téren megszűnne, a téren gyalogos-kerékpáros zóna kerülne kialakításra, a piac és a bevásárlóközpont térségében kialakult ilyen zónához csatlakozva, igazi városközponti kialakítást biztosítva Újbuda fontos központjának, a Móricz Zsigmond körtérnek. A változat mintegy 400-450 millió forint többletköltséggel járna, ezért érdemi várospolitikai és költségvetési döntést kell hoznia a tárgyban a Fővárosi Közgyűlésnek.
A Hutiray Gyula főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés műszaki értelemben a B verzió támogatását és a pénzügyi, jogi feltételek további vizsgálatára tesz javaslatot, melynek nyomán születhet meg a végleges döntés a tér új rendezési koncepciójál. A javaslat szerint a Közgyűlés egyidejűleg a Móricz Zsigmond körtér környezetében zajló M4 felszíni rendezési munkák felfüggesztéséről is dönthet.
A BKK által készített részletes elemzés itt (PDF, 1,2 MB), az előterjesztés itt tölthető le. Észrevételeiket, véleményeiket e-mailen várjuk a koncepcióval kapcsolatosan.
Kapcsolódó szakmai doktumentum:
- Javaslat a Móricz Zsigmond körtér rendezésére (PDF, 1,2 MB).