A Duna-part Budapest legértékesebb, funkciókban gazdag területe, mely a sokszínű szabadidős lehetőségek révén a turisták és a kikapcsolódni vágyó lakosok egyik kedvenc helye. Ennek ellenére a belvárosi Duna-part korábbi arculatához és adottságaihoz képest alulhasznosított: a kikötők rendezetlenek, kevés a zöldfelület, és a közúti forgalom elszigeteli a folyót a várostól. Az elmúlt években egyre többen ismerték fel, hogy Budapest és a Duna közötti kapcsolatot helyre kell állítani: az alsó rakpartot minél nagyobb részben vissza kell adni a gyalogosoknak, a rossz állapotú köztereket rendezni kell, a beton helyett pedig több zöldre van szükség.
A rakpartok fejlesztése több etapban történik meg: elsőként a Kossuth tér és a Margit híd közötti szakaszon alakítottak ki gyalogos sétányt és fasort, az új járdának köszönhetően séta közben gyönyörködhetnek a csodálatos dunai panorámában az ott gyaloglók. Megszűntek a kihasználatlan burkolt felületek, amelyek korábban feleslegesen foglalták a Duna melletti értékes közterületeket. A RAK-PARK projekt a Kossuth tértől a Fővám térig tartó Dunapart-szakasz élhetőbbé tételét tűzte ki feladatként. A cél, hogy növekedjenek a városi parkjellegű zöldfelületek, s közelebb kerüljenek a városlakók a vízparthoz. A rakparton közösségi sportolásra szolgáló eszközöket, utcabútorokat, kerékpár- és gyalogos útvonalakat létesítenek. Az első ütem az idősebb Antall József rakpart és a Március 15. tér, a második pedig délre, a Fővám térig valósul meg.
Időszak
2021–2024
Fotók
Főbb adatok és számok (az id. Antall József rakparton)