Torlódások, kihalt üzletek, rossz levegő, zaj és kosz, nyáron elviselhetetlen hőség: a legtöbb budapestinek valószínűleg ez jut eszébe először, ha a Váci út vagy az Üllői út belvárosi szakaszára gondol. Mindaz, ami élhetetlenné tesz egy nagyvárost. Az M3-as metró felújításának befejezésével történelmi lehetőség nyílik arra, hogy Budapest észak-déli sugárútjai ne elsősorban a belvároson csak keresztülmenő forgalmat szolgálják ki, hanem ismét élettel teli, gazdaságilag és kulturálisan is pezsgő, elsősorban a helyiek igényeit kiszolgáló főútvonalak legyenek, ahol jó sétálni, kényelmes vásárolni és összességében helyben több időt tölteni, mint például a Bartók Béla úton.
A metrófelújítás idejére a korábbi forgalmi sávokból buszsávokat alakítottak ki. Ezeknek és más belvárosi beruházásoknak köszönhetően – mivel az utak áteresztőképessége csökkent – 2017-et követően jelentősen csökkent a városközpont forgalmi terhelése. A metrófelújítás befejeztével viszont már nincs szükség a metrópótló sávokra. Ahhoz, hogy ne ússzon el a kínálkozó lehetőség, és megtehessük az első lépést Budapest újra élettel teli sugárútjai felé, a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút úgy döntött, a Váci út Gogol utca és Nyugati pályaudvar közötti szakaszán, valamint az Üllői út Kálvin tér és Nagyvárad tér közötti szakaszán – részben pollerekkel védett - kerékpársávokat alakít ki a metrópótló buszsávok helyén, hiszen minden embert megillet, hogy biztonságos körülmények között közlekedhessen Budapesten. A belvárost átszelő észak-déli úthálózaton eddig csak szakaszosan lehetett biztonságosan biciklizni, az új forgalmi rendnek köszönhetően azonban teljesen átjárható lesz a belváros észak-déli irányban. A fejlesztés a budapestiek szavazatai alapján a Közösségi Költségvetés forrásaiból valósul meg.
Időszak
2023-
Fotók, videó



Főbb adatok és számok