Korszerűbben, hosszabb útvonalon: az M1-es kisföldalatti tervezett felújítása és meghosszabbítása

Az M1-es Metróvonal Budapest első metróvonala, 1896-os megnyitásával a kontinentális Európa első földalatti vasútvonala. Az 1973-as meghosszabbítása és az 1987-es felújítását követően 2014-ben készült el a fejlesztési, meghosszabbítási terve. A Millenniumi Földalatti Vasút vonalának hossza a főváros többi metró- és villamosvonalához képest rövidebb, ráadásul átszállási kapcsolatai is hiányosak. Noha az M2-es és az M3-as metróra közvetlenül át lehet róla szállni, de nem érhető el vele sem az 1-es, sem a 2-es villamos, valamint a vasút sem.

A metró környezetében nincs elegendő hely nagy P+R parkoló kialakítására, a vonal nem akadálymentesített, a rajta közlekedő szerelvények elavultak. A tervezett beruházás céljai között szerepel az új, korszerű járművek beszerzése, a vonal meghosszabbítása mindkét irányban, az átszállási lehetőségek fejlesztése, valamint a vonal akadálymentesítése. A hosszabbítással kapcsolatban a BKK több változatot is megvizsgáltatott, közülük az M3-as autópálya bevezető szakasza menti meghosszabbítás bizonyult a legjobbnak. A meghosszabbított vonal első ütemben az autópálya szervizútja mentén haladhat majd a Kassai térig, a második ütemben a felszínen folytatódhat. Az M1-es metró eléri majd a külső körvasutat. A tervezett új végállomás környezetében nagy befogadóképességű P+R parkoló is kialakítható, amely versenyképes alternatívát kínál az M3-as autópályáról gépkocsival a városközpont felé igyekvőknek. A belvárosi meghosszabbításnál, akár kis anyagi ráfordítással is meghosszabbítható a Vigadó térig, mivel az alagút annak a sarkáig nyúlik.

 

Időszak

Tervezett

 

Fejlesztéshez szükséges forrás rendelkezésre állása

✔️ Tervezési közbeszerzés       ❌ Tervezés, engedélyezés      ❌ Kivitelezési közbeszerzés

  

Látványtervek és térkép

Látványterv az M1-es kisföldalatti végállomásáró
A képre kattintva galéria nyílik

 

Főbb adatok és számok

6 új megálló létesülne a hosszabbítással
5 az északi irányba, 1 a belváros felé
4 méterrel hosszabb új járművek érkezhetnek
200 főre nőne az új járművek belső terének a befogadóképessége a jelenlegi 161-ről

 

További információ