Magyarország legforgalmasabb vasútvonala, az M3-as metró felújítása

Öt és fél év munka után 2023. május 22-én elkészült az M3-as metró felújítása. A vonalon minden állomáson modern és akadálymentes megállók várják az utasokat. A felújítás három fő ütemben valósult meg: 2017 novembere és 2019 márciusa között az északi szakaszon Újpest-központ és a Lehel tér, ezt követően 2019 áprilisa és 2020 októbere között a déli szakaszon a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest, végül a 2020 novembere és 2023 májusa között a középső szakaszon a Lehel tér és a Nagyvárad tér között. A vonal átfogó rekonstrukciója keretében korszerű pályaszerkezet épült, teljes körű elektromos felújításra került sor, megújultak az állomások, az utasforgalmi terek, minden állomás akadálymentesen megközelíthetővé vált. Magyarország legforgalmasabb vasútvonala, a napi sok százezer ember utazását biztosító M3-as metróvonal felújítása évtizedekre garantálja a korszerű és biztonságos kötöttpályás közlekedést a vonalon. 

Amíg az alagutakban dolgoztak, addig a felszínen az elmúlt évtizedek legnagyobb közösségi közlekedéssel kapcsolatos feladata a metrópótlás megszervezése és sikeres kivitelezése volt.  A pótlásban több mint 100 csuklós, akadálymentes légkondicionált autóbusz vett részt, amelyek a rendelkezésre álló közúti kapacitás maximális kihasználásával rendkívül sűrűn, a csúcsidőszakban 1 percnél is gyakrabban indultak. Előnyben részesítésük érdekében a pótlóbuszok útvonalán – ahol csak lehetséges – autóbusz forgalmi sávot jelöltünk ki, és egyéb forgalomtechnikai módosításokat is eszközöltünk. Csak a pótlóbuszok azonban nem tudtak volna megküzdeni a metrók pótlásának feladatával, ezért alternatív utazási lehetőséget kínáló buszok, villamosok is indultak számos vonalon. 

 

Időszak

2017–2023
 

Fotók

 

M3-as metró a felújított Határ úti megállóban
A képre kattintva galéria nyílik

 

Főbb adatok és számok

5 és fél éven át tartott az M3-as metró felújítása
45 másodperc telt el két pótlóbusz indulása között a pótlás ideje alatt
110 pótlóbusz volt egyszerre úton a csúcsidőszakban
15 000 utast szállítottak óránként csúcsidőben a pótlóbuszok
17 300 méter hosszú vonal teljes infrastruktúrája újult meg
500 000 embernél is többen használják naponta az ország legforgalmasabb vasútvonalát
3 000 000 alkalommal indultak el a metrópótlók a végállomások valamelyikéről
28 000 000 km-t tettek meg öt és fél év alatt a pótlóbuszok a fővárosban

 

További információ