SPROUT

Fenntartható szabályozás a városi mobilitási eszközök és szokások átalakulásának támogatására.

Projekt neve: SPROUT (Sustainable Policy RespOnse to Urban mobility Transition)

Projekt neve magyarul: Fenntartható szabályozás a városi mobilitási eszközök és szokások átalakulásának támogatására

Időtartam: 2019. 09. 01. – 2022. 08. 31.

Vezető partner: Fundacion Zaragoza Logistics Center (ZLC)

Partnerek: Ethniko Kentro Erevnas Kai Technologikis Anaptyxis (GR), VRIJE UNIVERSITEIT BRUSSEL (BE), POLIS – Promotion of Operational Links with Integrated Services, Association Internationale (BE), Wuppertal Institut für Klima, Umwelt, Energie GmbH (DE), Ayuntamiento de Valencia (ES), Fundacion de la Comunidad Valenciana Para la Investigacion, Promocion y Estudios Comerciales de Valenciaport (ES), Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (ES), Ningbo Supply Chain Innovation Institute China (CN), Ningbo Municipal Commission of Commerce (CN), Ningbo University of Technology (CN), BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (HU), BKK Közút Zrt. (HU), Città metropolitana di Venezia (IT), Venice International University (IT), Tel Aviv Yafo Municipality (IL), Technion – Israel Institute of Technology (IL), Instytut Logistyki i Magazynowania (PL), Miasto Kalisz (PL), Fundacja Kaliski Inkubator Przedsie Biorczosci (PL), Municipality of Ioannina (RO), Stad Mechelen (BE), Municipiul Arad (RO), Gemeente’s-Hertogenbosch (NL), Region Île-de-France (FR), Camara Municipal De Almada (PT), Agencia Municipal de Energia de Almada (PT), West Midlands Combined Authority (GB), City of Minneapolis Department of Public Works (US), Göteborgs Kommun (SE)

A projekt összköltségvetése: 3 865 116,25 €

BKK költségvetése a projektben: 97 750 €

Támogatási szerződés azonosítója: 814910

Támogatók: Horizon 2020

BKK szerepe a projektben: Projektpartner

Projekthonlap: https://sprout-civitas.eu/

 

Ismertető

A SPROUT projekt célja az új, megosztáson alapuló mikromobilitási eszközök (roller, „segway”, kerékpár stb.) vizsgálata és a közterület-használatra gyakorolt hatásuk megértése. A 3 éves projektben Budapest és a projektvezető Zaragoza mellett a projektben részt vesz Valencia, Padova, a lengyel Kalisz, Tel-Aviv és a kínai Ningbó városa.

Budapesten a projekt főbb feladata a mikromobilitással és a megosztott mobilitási szolgáltatásokkal kapcsolatos helyzet felmérése, a városi mobilitás változásásainak megértése, a mikromobilitási és megosztott mobilitási módok szabályozásával kapcsolatos lehetőségek, európai jó példák megismerése és kísérleti beavatkozások végrehajtása.

Egy elképzelés az ideális 2030-as budapesti utcaképre
Egy elképzelés az ideális 2030-as budapesti utcaképre

 

A projekt során a BKK a Budapest Közúttal közösen megvizsgálja az erzsébetvárosi és a terézvárosi forgalomcsillapítási mintaprojektek közterületre, illetve a mikromobilitási eszközök használatára (kerékpár, roller stb.) kifejtett hatásait. Továbbá Mobilitási Pontokat hozunk létre Belső-Terézvárosban, amelyek segítenek megvizsgálni a megosztott mobilitási szolgáltatásokat felhasználók szokásait. A projekt feladata ezenkívül a valódi, város által vezetett „szabályozási válasz” kialakítása a tapasztalatok felhasználásával, amelyeket más európai városok is használhatnak a változó környezetükben.