INCLUSION

Elérhetőbb és befogadóbb mobilitási megoldások Európa kiemelt területein.

Projekt neve: INCLUSION (Towards more accessIble and iNCLUSIve mObility solutions for EuropeaN prioritised areas)

Projekt neve magyarul: Elérhetőbb és befogadóbb mobilitási megoldások Európa kiemelt területein

Időtartam: 2017. 10. 01. – 2020. 09. 30.

Vezető partner: Softeco Sismat Srl (IT)

Partnerek: MexEx Srl (IT), Rupprecht Consult – Forshung & Beratung GmbH (DE), Mosaic Factor SL (ES), University of Aberdeen (UK), Verkehrsverbund Rhein-Sieg GmbH (DE), BusItalia Sita Nord Srl (IT), Taxistop Vzw (BE), HITRANS The Highlands and Islands Transport Partnership (UK), BusUp Technologies SL (ES), BKK Budapesti Közlekedési Központ (HU), EMTA European Metropolitan Transport Authorities (FR), POLIS Promotion of Operational Links with Integrated Services (BE)

A projekt összköltségvetése: 2 969 008 €

BKK költségvetése a projektben: 103 125 €

Támogatási szerződés azonosítója: 770115

Támogatók: Horizon 2020

BKK szerepe a projektben: Projektpartner

Projekthonlap: http://www.h2020-inclusion.eu/


Ismertető

Az INCLUSION projekt célja a mobilitást, elérhetőséget befolyásoló főbb tényezők és a leginkább kiszolgáltatott társadalmi csoportok mobilitási igényeinek, feltételeinek vizsgálata. Olyan átültethető innovációk azonosítása, amelyek javíthatják a közösségi közlekedés elérhetőségét, különösen a kiszolgáltatott, speciális közlekedési igényű utasok számára.

A projektben a vizsgálatok 6 akcióterületen valósultak meg (Hennef: Rajna-Sieg régió, Németország), Firenzei nagyvárosi terület (Olaszország), Cairngoms Nemzeti Park (Egyesült Királyság), Flandria (Belgium), Barcelona (Spanyolország), Budapest (Magyarország). Mindegyik terület eltérő adottságokkal, célcsoportokkal és feladatokkal rendelkezik. A projektben részt vevő szervezetek a rendelkezésükre álló jó nemzetközi gyakorlatokat összegyűjtötték, valamint a mindenki számára hozzáférhető közlekedéshez 8 specifikus területet azonosítottak (elérhetőség, megfizethetőség, kényelem, hatékonyság, felhatalmazás, empatikusság, nemek közötti egyenlőség és biztonság). A megfogalmazott célok eléréséhez üzleti modelleket alkottak a projekt résztvevői, köztük a BKK.

A budapesti célcsoport a speciális közlekedési igénnyel rendelkező ügyfelekből állt: mozgásukban ideiglenesen (például bokaficam, kéztörés) vagy tartósan, hosszabb ideig akadályozottak (például babakocsival közlekedő kismamák, kerekesszékkel közlekedők), siket, vak vagy értelmileg akadályozott személyek, valamint korlátozottan vagy idegen nyelven beszélő ügyfelek.


A BKK az INCLUSION projekt keretében két pilottevékenységet valósított meg Budapesten:

  • az ügyfelekkel a hétköznapi munkavégzés során kapcsolatba BKK-munkavállalók érzékenyítő továbbképzése 2019 nyarán, valamint érzékenyítő tananyag készítése részükre,
  • a Járókelő Közhasznú Egyesülettel együttműködve az „Akadályok nélkül” kampány keretében online bejelentőfelület (https://jarokelo.hu/akadalyoknelkul) kialakítása, ahol a közlekedésükben akadályozott ügyfelek jelezhették a mindennapos közlekedési akadályaikat és a tapasztalt jó példákat is.