FLOW

Projekt neve: FLOW (Furthering Less Congestion by creating Opportunities for more Walking and cycling)

Projekt neve magyarul: Torlódások csökkentése gyalogos és kerékpáros lehetőségek kialakításával

Időtartam: 2015.05.01. - 2018.04.30.

Vezető partner: Rupprecht Consult - Forschung & Beratung Gmbh, Németország

Projektmenedzser: Bernard Gyergyay

Partnerek: Rupprecht Consult – Forschung & Beratung GmbH, Németország, PTV Planung Transport
Verkehr AG, Németország, European Cyclists’ Federation, Belgium, Walk21, Egyesült
Királyság, POLIS – Promotion of Operational Links with Integrated Services, Belgium,
Forum des Laboratoires Nationaux Europeens de Recherche Routier , Belgium, Budapest
University of Technology and Economics (BUTE), Magyarország, Gdansk University of
Technology, Lengyelország, Traject Mobility Management, Belgium, Wuppertal Institute
for Climate, Environment and Energy, Németország, BKK Budapesti Közlekedési Központ,
Magyarország, Dublin Városi Önkormányzata, Írország, Lisszabon városa,
PortugáliaMünchen városa, Németország, Sofia Urban Mobility Centre, Bulgária, Gdynia
városa, Lengyelország

Összköltségvetés: 3.781.696€ BKK költségvetés: 138.813 €

Támogatási szerződés azonosító: 635998

Támogatók: Horizon 2020 - Research and Innovation Action – RIA (100%)

BKK szerepe a projektben: Projektpartner

BKK kapcsolattartó: Kőrizs András László, Innovációs főmunkatárs, FLOW projektmenedzser
[email protected]

Projekthonlap: http://www.h2020-flow.eu/

 

Rövid ismertető

A FLOW projekt célja hogy hozzájáruljon egy szemléletváltáshoz, amelynek köszönhetően a gyaloglás és a kerékpározás azonos szintre kerülhet a motorizált közlekedési módokkal annak érdekében, hogy együttesen csökkentsék a városi torlódásokat. A FLOW projekt feltételezése, hogy a városok képviselői azért nem tekintenek a gyaloglásra és a kerékpározásra lehetséges megoldásként, mert kevés megfelelő adat áll rendelkezésre a gyaloglás és a kerékpározás közvetlen hatásairól, és nincsenek megfelelő eszközök az adatok kiértékelésére. Ezért a FLOW projekt olyan felhasználóbarát közlekedési modellezési módszertanokat fog kidolgozni, amelyek lehetővé teszik a gyalogos és kerékpáros projektek hatékony értékelését.

A FLOW lesz az első projekt, amely explicit módon kimutatja az összefüggést a városi torlódások és a gyalogos és kerékpáros intézkedések között. A
projekt célkitűzései:

  • A gyaloglás és a kerékpározás szerepének meghatározása a torlódások csökkentésében;
  • Gyalogos és kerékpáros intézkedések torlódáscsökkentő hatásának elemzésére használható módszertan és eszközök kifejlesztése és alkalmazása;
  • Gyalogos és kerékpáros intézkedések torlódáscsökkentő hatásának értékelése és demonstrálása;
  • Torlódáscsökkentő intézkedések bevezetésének támogatása;
  • Gyalogos és kerékpáros intézkedések torlódáscsökkentő hatásával kapcsolatos ismeretterjesztés;
  • A piaci szereplők ösztönzése új gyalogos és kerékpáros termékek és szolgáltatások bevezetésére;
  • A gyalogos és kerékpáros intézkedések torlódáscsökkentő tényének kommunikálása.

A BKK feladata a projektben az Egységes Forgalmi Modell (EFM) kerékpáros rétegének fejlesztése, valamint a MOL Bubi KKKR integrálása a modellbe. A továbbfejlesztett EFM segítségével a BKK a projekt során értékeli a MOL Bubi KKKR és a hozzá kapcsolódó belvárosi kerékpárosbarát fejlesztések megvalósulását, valamint lehetősége nyílik tervezett projektek pontosabb értékelésére is. A kerékpáros közlekedés hálózati szintű modellezésével a FLOW konzorcium világszínvonalú innovációt valósít meg, amelynek köszönhetően a jövőben a kerékpáros közlekedés értékelése a teljes közlekedési rendszerben lehetővé válik.