Kerékpárosbarát fejlesztések a X. kerületben

Fő kedvezményezett: Budapest Főváros Önkormányzata
Konzorciumi tagok:

  • Budapest Főváros Önkormányzata
  • Budapest Főváros X. Kerület Kőbányai Önkormányzat
  • BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Projekt címe: Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések Budapest X. kerületében
Fejlesztés tárgya: Kerékpárosbarát infrastruktúrális fejlesztések
Támogatási összege: 1.113.600.000 Ft
A BKK támogatási összege konzorciumi tagként: 1.088.714.100 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projekt tényleges befejezési dátuma: 2023. december 15.
A projekt azonosítószáma: VEKOP-5.3.1-15-2020-00014

 

 

A projekt bemutatása

Biztonságosan használható új kerékpárutak és -sávok, valamint a gyalogosközlekedés feltételeinek javulása teszi könnyebbé a közlekedést a X. kerületben, ahol csökkentek a közúti közlekedés veszélyei, javultak a kerékpáros közlekedés feltételei, illetve a gyalogolni is rendezettebb és biztonságosabb körülmények között lehet.

 

A beruházás során a BKK

  • kerékpársávokat alakított ki a Gitár utcában és a Kőér utcában a Gyömrői út és a Sörgyár utca közötti szakaszon, valamint a Harmat utcában;
  • biztonságosabbá és könnyebbé tette a kerékpáros átkelést a Kőér utcai vasúti átkelőnél;
  • kerékpárutat épített a Kőrösi Csoma Sándor út két oldalán a Halom utca és Előd utca, valamint a Halom utca és Bánya utca közötti szakaszon;
  • a Korponai utca–Kolozsvári utca–Harmat utca–Kőrösi Csoma Sándor út által határolt területen és az Óhegy park környezetében új forgalomtechnikai kialakítással segíti a kerékpárral közlekedőket;
  • forgalomcsillapított övezeteket alakított ki;
  • egyirányú utcákat nyitott meg a kétirányú kerékpáros-forgalomnak, valamint
  • automata kerékpárosforgalom-számláló berendezéseket telepített a Gyömrői úti vasúti átjáróban és a Kőrösi Csoma Sándor úton.

 

A kőbányai kerékpárút-hálózat hiányzó szakaszainak megépítésével gyors és biztonságos kapcsolatok jöttek létre a kerületen belül:

  • rövidebb idő alatt elérhetők a kerület központjában lévő köz- és oktatási intézmények, az üzletek, a jelentősebb közlekedési csomópontok, a Szent László tér és a zöldövezetek, például az Óhegy park;
  • a fejlesztés részeként több egyirányú utcán biztosított a kétirányú kerékpáros közlekedés, valamint
  • bővült a forgalomcsillapított övezetek területe.

 

X. kerületi fejlesztések
koppints a nagyobb méretért

 

Kapcsolódó hírek

 

Széchenyi 2020, Európai Unió, Európai Struktúrális és Beruházási alapok képiábrája.