Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúrafejlesztés

A projekt célja

A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúrafejlesztés” célja Budapest elöregedett trolibusz-gépjárműparkjának frissítése.

2015–2016-ban összesen 47 új CAF villamos (ebből 35 rövid, 10 hosszú) és 36 új Solaris trolibusz (20 szóló, 16 csuklós) érkezett Budapestre a „Budapesti villamos- és trolibusz-járműprojekt I. ütem” keretében. A BKK 2014-ben úgy kötötte meg a járműgyártókkal a szerződéseket, hogy a rá következő években további 77 villamost, illetve 72 trolibuszt hívhat le a szerződés terhére.

A Budapesti Közlekedési Központ a „Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a közép-magyarországi régióban” című felhívásra benyújtott, IKOP-3.1.0-15-2017-00016 azonosító számmal nyilvántartott támogatási kérelmét a Közlekedési Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság vezetője 3.891.000.000 Ft összegű támogatásra érdemesnek ítélte 2018. január 22-én.

A fenti döntés alapján a BKK 10 szóló- és 11 csuklós trolit vásárolhat, illetve a trolibuszok közlekedésének biztosításához a Liget projekthez kapcsolódva kicserélik a jelenlegi elöregedett felsővezeték-rendszert a Dózsa György út Vágány utca és Váci út közötti szakaszán.

Solaris–Škoda trolibuszok

A nyáron légkondicionált, télen fűtött utasterű járművek minőségi utazási élményt jelentenek. A trolik 4 kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is képesek megtenni, tehát egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okoz gondot, hiszen vezeték nélkül is zökkenőmentesen közlekedhetnek tovább, és új lehetőségek nyílnak a hálózat egyes vonalainak alakításában is. A 64 fő befogadóképességű szóló és a 104 főt befogadó csuklós trolibuszok közül mindegyik alacsonypadlós kialakítású, ezért a mozgásukban korlátozottak, illetve a babakocsival közlekedők utazása kényelmesebb. A komfortosabb utazás érdekében a műszaki és ergonómiai megoldásokat is szem előtt tartjuk a beszerzésben – különös tekintettel a kedvező energiafogyasztásra, illetve arra, hogy minél nagyobb arányban legyenek a lábtartó (dobogó) nélküli ülésű trolik. Az összes új járművet kamerákkal szerelik fel, melyek növelik az utasok biztonságérzetét és segítséget nyújtanak a szándékos károkozások megelőzésében vagy az elkövetők azonosításában.

A projekt megvalósítási időszakának kezdő időpontja: 2018. 02. 01. A projekt fizikai befejezésének időpontja: 2020. 01. 31.

Előzmények

A „Budapesti villamos- és trolibusz-járműprojekt I. ütem” eredményeként 47 villamost és 36 trolibuszt szerzett be a BKK: az új alacsonypadlós járművek korszerűek és hatékony energiafelhasználásúak. Az érintett járatok megállóhelyeit átépítették, hogy a kötöttpályás útvonalakon akadálymentes és korszerű utazást nyújtsanak.

A fővárosi villamos- és trolibuszhálózat évente több mint 400 millió utast szállít, a jelenlegi járműflotta azonban egyre kevésbé képes ekkora forgalmat kiszolgálni. A járművek átlagéletkora magas, emiatt nem mindig képesek fennakadás nélkül közlekedni, továbbá energiafelhasználásuk jelentős.

A projekt I. üteméről részletes információk itt találhatók.

Finanszírozás

A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3.912.912.309 forint.

Ütemezés

Az új járműflotta első példányai 2015-ben érkeztek a fővárosba. A jelen projekt során beszerzett járműveknél az alábbi ütemezés várható:

  • Az új járművek várhatóan 2019 I. félévében érkezhetnek Budapestre, majd az előírt próbafutások és vizsgák után állnak forgalomba.

Közbeszerzés

A „Budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés I. ütem” keretében a műszaki leírásnak megfelelő, 100%-ban alacsonypadlós, azonos típuscsaládba tartozó új, minimum 4 km folyamatos felsővezeték nélküli utasforgalmi üzemre alkalmas személyszállító csuklós és szóló trolibuszok beszerzése.

Ajánlati felhívás PDF Formátumban (0,2 MB)

Előzetes vitarendezési kérelem PDF Formátumban (0,3 MB)

Ajánlati felhívás módosítása PDF Formátumban (0,1 MB)

Módosító hirdetmény PDF Formátumban (0,1 MB)

Módosító hirdetmény PDF Formátumban (0,1 MB)

Összegezés PDF Formátumban (0,2 MB)

Válasz előzetes vitarendezésre PDF Formátumban (0,5 MB)

Elérhetőségek

Budapesti Közlekedési Központ

  • Cím: 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19–21.
  • Telefon: +36 1 3 255 255
  • e-mail: bkk@bkk.hu
  • Fax: +36 1 235 1040

BKK Telefonos Ügyfélszolgálat

  • Telefonszám (Call Center): +36 1 3 255 255

BKK Központi Ügyfélszolgálat

  • Ügyfélfogadás: 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén u. 19–21.
  • Levelezési cím: 1241 Budapest, Pf. 200
  • e-mail: bkk@bkk.hu
Nyitvatartás
hétfő, kedd 9.00–17.00 óráig
szerda 9.00–19.00 óráig
csütörtök 9.00–17.00 óráig
péntek 9.00–15.00 óráig
szombat–vasárnap zárva

BKK Ügyfélközpontok

Cím Nyitvatartás
Hétköznap Szombat Vasárnap
Deák Ferenc tér M, aluljáró 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00
Déli pályaudvar M 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00
Ferenciek tere M 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00
Kelenföld vasútállomás M, aluljáró 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00
Keleti pályaudvar M, aluljáró 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00
Kőbánya-Kispest M 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00
Liszt Ferenc Repülőtér 2A terminál 8.00–22.00 8.00–22.00 8.00–22.00
Liszt Ferenc Repülőtér 2B terminál 9.00–21.00 9.00–21.00 9.00–21.00
Móricz Zsigmond körtér M 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00
Népliget M 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00
Központi Ügyfélszolgálat
VII. kerület, Rumbach Sebestyén utca 19–21.
9.00–17.00,
szerdán 9.00–19.00,
pénteken 9.00–15.00
Zárva Zárva
Szentlélek tér HÉV-állomás 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00
Széll Kálmán tér M 5.30–22.00 5.30–22.00 5.30–22.00