Vállalati stratégia

Budapesten belül és környékén a BKK hosszú távú céljait, jövőképét a Budapesti Mobilitási Terv foglalja össze részletesen. A főváros 2030-ig szóló stratégiájában a közlekedési beruházások a városfejlesztési elképzelésekkel összehangoltan, egymás hatásait erősítve jelennek meg.

 

 

A hosszú távú célokat kijelölő Budapesti Mobilitási Tervből vezetjük le 2021-2025-ös vállalati stratégiánkat, amelynek elkészítésekor a belső működés általános fejlesztését és a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe vettük.

Víziónk, hogy mindenkinek mindenhez elérést és hozzáférés biztosítunk, missziónk pedig, hogy Budapest és az agglomeráció teljes mobilitásrendszerét jövőbemutatóan és a legmagasabb ügyfélélményre irányulóan tervezzük, szervezzük, fejlesszük és integráljuk.

A BKK 2021-2025. közötti időszakra elkészült stratégiája alapján, a szervezet által megfogalmazott, követendő értékek – fenntartható működés, átláthatóság, közszolgáltatói felelősség, szakmai kiválóság, együttműködés, személyi felelősségvállalás –, illetve a Budapest Mobilitási Terv beavatkozási területei mentén dolgozunk, melyben a fő fókuszok, fejlődési irányok kijelölése évről évre 4 fő pillér mentén történik.

 

Javuló kapcsolatok 

A javuló kapcsolatok megerősítése az élhető városért és átjárható, integrált hálózatért megfogalmazott előrelépéseket célozza, mint például a közlekedés- és közterületi fejlesztések, az útfelújítások és a bringasztrádák kialakítása.

 

 

Vonzó járművek 

A közösségi közlekedés járműállományának folyamatos megújítása is stratégiai fókusz a BKK számára, mely az elkészült járműstratégia mentén meghatározza és integráltan kezeli a budapesti közösségi közlekedés rövid, közép- és hosszútávú járműigényét. A járműstratégia kijelöli a jövőbeli járműbeszerzések szakmai irányait, ütemezését és forrásigényét, illetve vázolja a BMT céloknak megfelelő, lokálisan zéró emissziós, akadálymentes, a változó utazási igényeket és a magas szintű ügyfélélményt kiszolgáló járműállomány felé vezető utat, a legfontosabb feladatokat, döntési pontokat.

 

 

Jobb szolgáltatások 

Az ügyfélélmény növeléséért kitűzött célok az értékesítési megoldások, értékesítési csatornák és termékek digitalizációja, új fejlesztések bevezetése, valamint a szolgáltatási színvonal javítása. Ebben jelentős előrelépést jelentett a BudapestGO applikáció bevezetése.  A kiszámíthatóbb közösségi közlekedés, egységes és integrált utastájékoztatás technológiai modernizációink szintén meghatározóak az ügyfeleinkkel, utasainkkal történő kommunikációban. 

 

 

Hatékony intézményrendszer 

Társaságunk stratégiai célkitűzéseinek megvalósításához elengedhetetlen mind a közszolgáltatói feladataink ellátását, mind a belső ügyfélelégedettséget és működéshatékonyságot szolgáló szervezeti háttér, együttműködő, nyitott, bizalmat közvetítő, felhatalmazottságon alapuló vállalati kultúra, melyek megteremtéséért számos programot és célt valósítunk meg.

E pillérek mentén fogalmazzuk meg vállalati célkitűzéseinket és stratégiai feladatainkat minden évben.

Folyamatos működésünk, fejlesztéseink során törekszünk arra, hogy a BKK jól működő, az utasok igényeinek, a kor kihívásainak és a dolgozók elvárásainak minden szempontból megfelelő vállalat legyen.