2013-ban készült el Budapest fenntartható városi mobilitás tervének tematikája, amely célja a fenntartható városi mobilitás tervezés gyakorlatának budapesti meghonosítása volt.
A Balázs Mór-terv 2015-ös elfogadásakor a főváros még nem rendelkezett olyan programozási módszertannal, amely SUMP alapú, és a beruházási program készítését támogatja, a közlekedésfejlesztés különböző területeit érintő, eltérő komplexitású és ütemezhetőségű projekteket rendszerbe foglalásával és a reálisan végrehajtható projektek rangsorolásával. A közlekedésfejlesztési stratégia érdemi megvalósulásához szükség volt egy a budapesti SUMP tervezési gyakorlatot megalapozó programozási módszertanra, amelyet a BKK 2015. évben dolgozott ki a BMT Közlekedésfejlesztési Beruházási Program elkészítéséhez.
Ez a munka két fő részből állt:
- A programozási, projektértékelési módszertan keretében összerendezésre került és a kidolgozott, transzparens módszertan alapján értékelhető az aktuális közlekedésfejlesztési projektek listája. A projektlista adatbázis mindig egy időpillanatot rögzít, és a kiinduló adatbázishoz képest folyamatosan kerülhetnek fel újabb projektek, melyeket azonos szempontok szerint lehet értékelni.
- A hatáselemzési és értékelési módszertan javaslatot tesz a BMT célrendszeréből levezethető vizsgálandó indikátorok körére, azok méréséhez szükséges adatok beszerzésének és feldolgozásának módjára, illetve az értékelés és jelentéstétel rendszerére.
A kidolgozott projektértékelési módszertan a beruházásokat a megvalósíthatóság és a társadalmi hasznosság szempontja alapján együttesen javasolja rendszerezni. Az értékelési módszertanban rögzített szempontok alapján történő értékelés után eldönthető, hogy mely beruházások valósítandók meg és milyen megvalósítási sorrendben. A módszertani munkáról a BKK 2015. december 2-án tájékoztatta a Közgyűlést. E-Információszabadság oldalak (budapest.hu)