Balázs Mór Konferencia 2024

A Budapesti Közlekedési Központ 2024. május 3-án rendezi meg az I. Balázs Mór Konferenciát, amelyre várjuk mindazokat, akik

✅  érintettek a város közlekedésének tervezésében és működtetésében,

✅  érdeklődnek az iránt, hogy mit és hogyan tehetünk közösen az élhető budapesti jövő megteremtéséért.

 

► Időpont, helyszín 
Program 
Előadók és moderátorok 
A konferencia karbonlábnyoma 

 

Vajon hol húzódnak a határok a mobilitásfejlesztésben? A városok körül? A különböző közlekedési módok találkozásánál? A szolgáltatási platformok megválasztásánál? Az egyéni és a közösségi igények között? A BKK-nál fontosnak tartjuk, hogy a budapesti mobilitási rendszer alakításában résztvevők számára folyamatosan teret biztosítsunk az ilyen és az ehhez hasonló kérdések megvitatásához.

A közlekedésszakmai kérdésekre van, hogy nem a közlekedésszakmán belül születnek a legjobb válaszok. Éppen ezért célunk, hogy a 2021 februárja óta rendszeresen megrendezett Balázs Mór Klub online találkozókhoz képest még jobban kinyissuk a konferencia részvételi és előadói körét a városi közlekedéshez kapcsolódó más ágazati (pl. informatika, energetika, adattudomány, távközlés stb.) szakemberek felé, akik új nézőpontokat tudnak bemutatni, vagy épp segítenek jobban átjárhatóvá tenni a mobilitás határait.

 

Időpont, helyszín

A konferencia időpontja: 2024. május 3., péntek 9:00–17:00

A konferencia helyszíne: Central European University (CEU), 1051 Budapest, Nádor utca 15. (Google Maps)

 

Program

Amellett, hogy átfogóan, adatalapon is bemutatjuk Budapest közlekedési helyzetképét és a városi fenntartható mobilitási trendeket, külön tematikus szekciók keretében foglalkozunk a közösségi közlekedés, a közterületfejlesztés, a megosztott mobilitás, valamint a mobilitási szolgáltatásokat érintő digitalizáció és integráció kérdésköreivel, nemcsak a közlekedésszakmán belül, hanem kinyitva a gondolkodást és más iparágakból is behívva előadókat és résztvevőket.

 


Letöltöm a konferenciaprogramot (PDF, 4 MB)

 

Plenáris házigazda: Kovács Bendegúz

 

Délelőtti tematikus szekciók

Költséghatékonyság és service design a közösségi közlekedésben

Mi a városi közösségi közlekedés jövője? Mik azok a mobilitási környezetet és igényeket alakító tényezők, amelyeket figyelembe kell vegyünk a közép- és hosszútávú tervezéshez? A szekcióban célunk, hogy interaktív jövőképalkotásra és közös gondolkodásra invitáljuk a résztvevőket, amelyben sorra vesszük a különböző környezeti, gazdasági, társadalmi hatásokat, amelyek jelentősen befolyásolhatják a városi mobilitási igényeket. Ezután végiggondoljuk, hogyan tudunk optimális válaszokat találni a felmerülő kihívásokra különböző szerepkörökben (pl. szabályozó, döntéselőkészítő, tervező, üzemeltető). Beszélgetésünk során a service design megközelítését és jó gyakorlatait hívjuk segítségül a vendégeink közreműködésével megjelenített tudományos nézőpontok leegyszerűsítéséhez.

Szekciómoderátor: Kofrán Gergely

Szekcióvendégeink: Barbarics Enikő, Hörcher Dániel, dr. Juhász Mattias

 

Egészséges utca: az új norma vagy a kivétel?

Kik azok a szereplők, akik ma a közterületeket alakítják? Mik a közterület használatának, kezelésének és fejlesztésének konfliktusai és milyen eszközei vannak a város közlekedésszervezőjének, amelyek segíthetnek ezek feloldásában? Szekciónkban megismerkedhetünk az egészséges utcák programmal, és sorra vesszük azokat a különböző városi közterületfejlesztési tapasztalatokat és jó gyakorlatokat – a főváros, a kerület, a magánberuházó valamint a műszaki tervezés szemüvegén át –, amelyekből a legtöbbet tanulhatunk, majd közösen megvizsgáljuk, mik vihetők át ezekből egy fővárosi fejlesztési programba. 

Szekciómoderátor: Rab Judit

Szekcióvendégeink: Barna Zsolt, Maczák Johanna, Rádai Dániel, Tóth Csaba

 

Délutáni tematikus szekciók

Milyen megosztott mobilitási szolgáltatásokra van szükség egy sikeres városban?

Hogyan alakult ki és hogyan működik jelenleg Budapesten a megosztott mobilitás piaca? Milyen lehetőségeink vannak az adat-alapú mobilitásmenedzsmentre a hatékonyabb szabályozás, a közterületek élhetőbbé tétele és a közösségi közlekedéssel való kapcsolat szorosabbá fonása érdekében? Kik és mikor próbálják ki szívesen, illetve kik és milyen célból használják rendszeresen a közbringát, a megosztott e-rollereket és a megosztott autókat? Szekcióbeszélgetésünkben szeretnénk válaszokat találni arra, hogyan használható ki a megosztott mobilitás teljes potenciálja, hogyan segíthetnek a megosztott szolgáltatások az autófüggőség és a klímaváltozás elleni harcban, összehasonlítva más városok, például Bécs lehetőségeivel.

Szekciómoderátor: Dalos Péter

Szekcióvendégeink: Koralewsky Márk, Kőrizs András, Lendvai Tímea, dr. Számadó Tamás

 

Hogyan tudja segíteni a digitalizáció a jobb ügyfélélményt a közlekedésben?

Hova tudunk eljutni a technológia segítségével? Milyen digitális megoldások várhatók a budapesti közlekedésben rövid és középtávon? A felhasználói élmény minősége kulcsfontosságú a digitális szolgáltatásoknál, ezt mutatják a különböző szolgáltatás-iparági trendek, azonban a valós ügyféligényeken alapuló szolgáltatásfejlesztés, és a valós idejű adatok felhasználása egyre komplexebb tervezést és üzemeltetést igényel, ebben és a különböző integrációs fejlesztésekben pedig a robotizáció és az automatizáció eszközei segítenek minket.

Szekció moderátor: Nagy Bence

Szekció vendégeink: Ambach Balázs, Káli György, Tóth Patrik

 

Előadók és moderátorok

 

 

Ambach Balázs // digitális csatornák IT fejlesztési vezető, Budapesti Közlekedési Központ

A növekvő felhasználói közönségünk és bővülő digitális mobilitási szolgáltatásaink sikeréhez elengedhetetlen a fenntartható, automatizált működés, így tudunk versenyképes piaci szolgáltatásokat nyújtani. 

Barbarics Enikő // Service Design Tanácsadó, Frontira 

Az ügyfélközpontú szolgáltatástervezés az igények, motivációk és gyakran irracionális viselkedések megértéséről szól. Ezek a gyakorlatok remekül alkalmazhatók mobilitási kérdések esetében is.

Barna Zsolt // okl. építőmérnök, MAÚT, Értékterv Kft.

A közlekedési infrastruktúra tervezésének gerince a műszaki szabályozás, de biztonságos, emberközpontú, élhető létesítmények csak megfelelő szemléletmóddal, és a használók és igényeinek mélyebb megértésével fejleszthetők.
 

Dalos Péter // mobilitásfejlesztési szakértő, Budapesti Közlekedési Központ

A város bizonyos szempontból olyan, mint az emberi test. A gerinc a hagyományos közösségi közlekedés, a végtagok pedig az aktív és mikromobilitás, továbbá – egyre erősödve – a különböző megosztott mobilitási szolgáltatások! A Milyen megosztott mobilitási szolgáltatásokra van szükség egy sikeres városban? szekció résztvevőit ennek a sajátos, leegyszerűsített anatómiai modellnek az elemzésére invitáljuk.

Hörcher Dániel // kutató, adjunktus, Imperial College London és Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

A közlekedésszervezés egy potméter, amivel a város szerkezetét, gazdaságának hőfokát, környezeti lábnyomát és lakóinak életminőségét egyszerre kell szabályoznunk.

dr. Juhász Mattias // mobilitási szakértő

The model is often smarter than you are. What I mean by that is that the act of putting your thoughts together into a coherent model often forces you into conclusions you never intended, forces you to give up fondly held beliefs. (Paul Krugman) 

Káli György // service designer

Fontos megértenünk az utasok szempontjait, elvárásait, félelmeit. Ez alapján tudunk releváns megoldásokat létrehozni, melyek valós igényeket elégítenek ki, innovatívak és üzletileg is fenntarthatók.

Kofrán Gergely // mobilitásstratégia és megosztott mobilitás vezető, Budapesti Közlekedési Központ 

A megfelelő fejlesztési célok azonosítása mellett kulcsfontosságú a költséghatékony elérésük is.

Koralewsky Márk // vezérigazgató, Wigo Carsharing (Wallis Autómegosztó Zrt)    

A carhsaring a közösségi közlekedés integrált részeként még inkább segíti az élhetőbb és kevesebb autóval terhelt város céljainak elérését.

Kovács Bendegúz // Budapesti Közlekedési Központ, szakszóvivő és társadalmi kapcsolatok vezető

Hiszek abban, hogy a mobilitási kérdések főszereplői az utasok, és akkor járunk el jól, ha az ő igényeikre építve fejlesztjük a főváros közlekedési hálózatát.

Kőrizs András László, MSc // szolgáltatástervező, projektmenedzser, Wiener Linien 

Minden új mobilitási megoldás, amely javítja a szolgáltatás lefedettségének utolsó százalékait, elkerülhetetlenül drágább, mint az azt megelőző megoldások.

Lendvai Tímea // ügyvezető, TIER Operations Hungary Kft.

A mikromobilitási szolgáltatás a könnyed tejszínhab a városi közlekedés tortáján.

Maczák Johanna // okl. építészmérnök, Ferencváros főépítésze

Az élhetőség megteremtése a várostervezés legfontosabb feladata.

Nagy Bence Csaba // digitális csatornák üzletfejlesztése vezető, Budapesti Közlekedési Központ 

Az utasok közösségi közlekedésre való vonzásához az okos és ügyfélközpontú digitális megoldások a legköltséghatékonyabb és leggyorsabban implementálható fejlesztések.

Rab Judit // közterület-fejlesztés és szabályozás vezető, Budapesti Közlekedési Központ 

A jó városok alfája és omegája, hogy a köztereiket az emberek saját személyes életterük részének tekintik.

Rádai Dániel // várostervező, városfejlesztésért felelős alpolgármester, Józsefvárosi Önkormányzat

A városokban megvan a válasz az előttünk álló kihívásokra, de csak ha a megfelelő kérdéseket tesszük fel, mert azé lesz a város, akinek tervezzük.

dr. Számadó Tamás // Budapest főjegyzője, Főpolgármesteri Hivatal

Egy városban létezés előnyeinek és hátrányainak is szinte legnagyobb része abból fakad, hogy az emberek, az ott lakók és oda látogatók, hogyan közlekednek. Ahhoz, hogy a hátrányok a lehető legkisebbek, az előnyök pedig minél nagyobbak legyenek, hogy a közlekedés ne csak utazások sora, de valóban a közösségi együttélés és kapcsolattartás eszköze legyen, átlátható, hatékonyan végrehajtható szabályokra, a szereplőket együttműködésre és a szabályok betartására ösztönző megoldásokra van szükség.

Tóth Csaba // építészmérnök, ügyvezető igazgató, LCP Development Kft.

Sikeres ingatlanfejlesztés az, amikor magas színvonalú épített környezetet alkotunk - kellő gazdasági eredmény mellett - az ott élők örömére, akik még évekkel később is úgy érezhetik, hogy ez egy jó hely.

Tóth Patrik // adatelemzés és modellezés vezető, Budapesti Közlekedési Központ 

Adatalapon megtervezett, innovatív megoldásokkal szeretném vonzóbbá, hatékonyabbá tenni Budapest közlekedését és segíteni az emberközpontú közterületek kialakítását.

dr. Walter Katalin // vezérigazgató, Budapesti Közlekedési Központ

Globális felmelegedés, mesterséges intelligencia, elöregedő társadalom – korunk és a következő évtizedek fő kihívásai alapjaiban változtatják meg a mobilitástervezés és -szervezés kereteit. Nekünk ebben a változó környezetben is meg kell felelnünk a városhasználók igényeinek.

 

A konferencia karbonlábnyoma

Az esemény szervezése és lebonyolítása során is fontos, hogy odafigyeljünk a fenntarthatóságra –  a konferencia helyszínét is többek között ilyen szempontok figyelembevételével választottuk ki –, és arra kérjük a résztvevőinket is, hogy amennyiben tehetik, a helyszínre eljutáshoz válasszák a környezetbarát, fenntartható közlekedési módokat: érkezzenek közösségi közlekedéssel, kerékpárral, rollerrel vagy gyalog.