Az új, díjmentesen igénybe vehető 40 férőhelyes P+R parkoló, valamint a 10 férőhelyes B+R parkoló hozzájárul ahhoz, hogy a Szentendre felől a belvárosba közlekedők gépjárműve és kerékpárja megfelelő helyen várakozzon. A fejlesztésnek köszönhetően 500 négyzetméteren aszfaltozott járda épült, valamint – a hévvágányokon és az úttesten keresztül – megfelelő gyalogos- és kerékpáros-átkelőhely létesült.
Továbbá az újonnan kiépített parkolóhelyeken és a megálló területén a gépjárművek és a kerékpárok biztonságos tárolása érdekében 6 térfigyelő kamerát és számos utcai lámpát helyezett el.
A kerékpárosok és a gyalogosok közlekedésének további könnyítésére a megállóhely közelében, az útpályán 35 méteren a kerékpáros és gyalogosátvezetés burkolati jeleit felfestette, és 30 négyzetméteren átépítette a járdaszigetet. Ezenkívül Budapest felé, a hévállomás és a kerékpártároló közötti kerítés elbontásával könnyen megközelíthetővé vált az állomás azok számára is, akik biciklijüket a tárolóban hagyják.
A Szentendrei úton a gyalogosok részére 4,5 méter széles, míg a kerékpárosoknak 2,5 méter széles átkelőhelyet alakított ki, valamint a szabálytalan parkolás megakadályozására a gyalogos-átkelőhely előtt egy háromszög alakú szigetet épített az útburkolatba. Ezenkívül az út közepén található járdaszigetet a gyalogosok biztonsága érdekében 1,8 méterről 2,5 méterre szélesítette.
A hévpálya déli oldalán 3 méter széles osztott gyalogos-átkelőhelyet létesített, valamint a járdát is kiszélesítette.
A hévvágányokon keresztül gyalogos-átkelőhelyet alakított ki a Búza utca kereszteződésében is, valamint az északabbra lévő gyalogátkelőhely szegélyét alacsonyabbra építette. A kerekes székesek, illetve a vakok és gyengén látók közlekedésének megkönnyítése érdekében a gyalogátkelőnél csökkentette a szegély magasságát, valamint az átkelési szakaszok határát a tájékozódásukat segítő taktilis jelekkel látta el.
Az új P+R és B+R parkoló átadásával nagymértékben növekszik azon várakozóhelyek száma, ahonnan közvetlen átszállás lehetséges a belvárost elérő szentendrei hévjáratokra.
A P+R parkolók fejlesztése
A BKK Zrt. mint Budapest közlekedésszervezője a Fővárosi Önkormányzat megbízásából 2012–13-ban megkezdte a fővárosi P+R parkolók fejlesztésének előkészítését. Az I. ütemben nyílt meg 2014. március végén az Etele téri P+R, illetve Kőbánya-Kispesten az új, háromszintes, 330 férőhelyes P+R parkoló. Az előkészítő folyamat eredményeképp – részben a meglévő P+R parkolók átépítésével és bővítésével – további P+R parkolókat alakít ki Cinkotán és Csepelen a hév mellett, az Örs vezér terén és a Pillangó utcánál a metró mellett, illetve az Akadémia Parknál és Hűvösvölgyben. Ezzel összesen mintegy 1500 új parkolóhelyet létesít, mely az eddigi férőhelykínálat csaknem 50 százalékos bővítését jelenti.
A BKK Zrt. a P+R parkolók hálózatának fejlesztését több ütemben tervezi. Egy megvalósíthatósági tanulmány is készült további P+R helyszínekre (II. ütem: Zugló, Újpest), valamint megkezdődött Békásmegyer hévállomás mellett is egy P+R parkoló terveztetése, illetve a meglévő P+R parkolók bővítése. Ezek várhatóan 2016-ban a már előkészített Kelenföld vasútállomás őrmezői oldalára tervezett P+R parkolóval együtt épülhetnek meg, amennyiben a szükséges források rendelkezésre állnak. Összességében mintegy 2000 további új P+R férőhely létesül Budapesten.