Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

December 23. után is lehet bubizni a fővárosban

Budapest, 2025. december 20. – Bár az ünnepek előtt véget ér a Bubi második generációjának 2021 óta tartó időszaka, továbbra is lesz használható közbringa-szolgáltatás a következő generációt előkészítő pilot keretében. December 24-től kedvező áron, az 500 forintos, új MOL Bubi Pilot bérlettel lehet bubizni a fővárosban, amely a megváltás dátumától függetlenül február 15-ig érvényes. A BKK napokon belül megköti a szerződést az új Bubira vonatkozó közbeszerzési eljárás nyertesével, így a közbringarendszer harmadik generációja a tervek szerint fél éven belül megjelenhet a budapesti utcákon.

 

 

A BKK közbringa-szolgáltatása 2014-ben azzal a céllal jött létre, hogy gyors, hatékony és fenntartható közlekedési alternatívát nyújtson a Budapesten közlekedők számára. Az azóta eltelt években a Bubi a városi közlekedés szerves része lett, a felhasználók száma évről évre nőtt. 

Hamarosan új korszak jön a Bubi életében, a BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése ugyanis 2025. december 23-án lejár, így az eddigi rendszer a végéhez közeledik. A Bubi 2021-es átalakulása jelentős fejlődést hozott a jellegzetes zöld biciklik és ezzel együtt a rendszeresen kerekezők életében. Budapesten ma már minden korosztály bubizik, a Bubi 1.0 radikális megújítása után 5-8-szorosára nőtt az utazásszám, az elmúlt 4 év alatt összesen 14 millió alkalommal bérelték ki, és több mint 31 millió kilométert tekertek a bringákkal a BKK ügyfelei.

A Bubi második generációjának időszaka az ünnepek előtt véget ér, addig is, december 23-ig téli MOL Bubi-bérlettel lehet kerékpározni. Ezt követően, december 24-én reggeltől kezdődik egy pilot időszak, amely alatt február 15-ig MOL Bubi Pilot bérlettel lehet használni a közbringa-szolgáltatást. A bérlet 500 forintért biztosít fél órányi kerékpározást, és függetlenül a megvásárlás napjától a pilot végéig lesz elérhető. Aki legalább 10 percet kerékpározna a téli időszakban, annak mindenképpen megéri megvenni a bérletet. A pilot időszakban az ügyfeleknek a szolgáltatás igénybevételéhez vagy meg kell vásárolni a MOL Bubi Pilot bérletet, vagy percalapú használat esetén újra kell regisztrálniuk a bankkártyájukat az alkalmazásban.

 

Az új Bubi előkészítését támogatja az átmeneti időszak

 

A Bubi új, minden eddiginél nagyobb és korszerűbb generációja előtti átmeneti időszak változásokat is hoz a felhasználók szempontjából: a kerékpárok ez eddigiektől eltérően a VI. kerületben nemcsak a gyűjtőállomásokon, hanem 168 Mobi-ponton (olyan kijelölt közterület, ahol rendezetten lehet letenni és felvenni a megosztott mikromobilitási eszközöket, úgymint kerékpár, elektromos rollerek) is leadhatók lesznek. Emellett a téli időszakban az időjárási körülmények miatt alacsonyabb számú bringaállomány közel a felére csökken. 

A BKK a pilot keretében vizsgálja a Bubi-felhasználók használati szokásait a VI. kerületben. A teszt azért Terézvárosban zajlik, mert itt található az egyik legsűrűbb Mobi-pont-lefedettség, így kellő adatmennyiség keletkezhet az integráció előkészítéséhez. A begyűjtött adatokat a társaság anonim módon elemzi, hogy a használati szokásokat és a felhasználói igényeket megértve optimalizálhassa a hálózatot, felkészülve ezzel az új Bubi bevezetésére. 

A BKK hamarosan megköti a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőjével, az új rendszer a szerződéskötést követő legkésőbb 6 hónapon belül indulhat el, előteljesítés esetén azonban akár már hamarabb is megjelenhetnek az új bringák a budapesti utakon.

 

 

Jelentősen nagyobb flotta, külső városrészek becsatornázása, e-bringák 

 

Az új Bubi rendszerben a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető, új kerékpárokból álló flotta áll majd a felhasználók rendelkezésére, még vonzóbbá téve a közösségi kerékpározást azok számára is, akik eddig nem próbálták.

Az új közbringarendszer a tervek szerint legalább 5000 teljesen új kerékpárt biztosít, amelyből legalább 1000 db elektromos rásegítésű, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedheti idővel. Az elektromos rásegítésű kerékpárokkal a cél egy szélesebb felhasználói kör kiszolgálása, olyan emberek elérése, akiknek eddig valamilyen oknál fogva nem jelentett reális alternatívát a Bubi szolgáltatása, de ezután biztonsággal választhatják. 

Az új szolgáltatás később olyan megállókba és városrészekbe is elér majd, mint az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.