Budapest, 2025. december 22. – A BKK aláírta a szerződést Budapest közösségi kerékpáros szolgáltatása, a Bubi harmadik generációjának elindulásához, az új flotta a tervek szerint legkésőbb fél éven belül megjelenhet a budapesti utcákon. A Bubi második generációjának korszaka hamarosan véget ér, december 23-ig téli MOL Bubi-bérlettel lehet kerékpározni. Ezt követően, december 24-től kezdődik egy pilot időszak, amely alatt február 15-ig 500 forintért MOL Bubi Pilot bérlettel lehet használni a közbringa-szolgáltatást.
December 22-én a BKK megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőjével, és megkezdheti a minden eddiginél nagyobb és korszerűbb szolgáltatás előkészítését. Az új flotta a szerződéskötést követő legkésőbb 6 hónapon belül indulhat el, előteljesítés esetén azonban akár már hamarabb is megjelenhetnek az új bringák a budapesti utakon.
A MOL Bubi második generációja a BKK egyik legnagyobb sikertörténete, amely a számokat tekintve is magáért beszél: a kezdeti rendszer radikális megújítása után 5-8-szorosára nőtt az utazásszám, az elmúlt 4,5 év alatt összesen 14 millió alkalommal bérelték ki, és több mint 31 millió kilométert tekertek a bringákkal a BKK ügyfelei. A MOL Bubi evolúciója leképezte a kerékpározás evolúcióját és a kerékpárhálózat fejlesztését is Budapesten: ma már minden korosztály bubizik, a jellegzetes zöld biciklik a főváros látképének szerves részévé váltak.
Az új Bubi előkészítését támogatja az átmeneti időszak
A Bubi második generációjának korszaka december 23-án lezárul, ezt követően december 24-én reggeltől kezdődik egy pilot időszak, amely alatt MOL Bubi Pilot bérlettel lehet használni a közbringa-szolgáltatást, február 15-ig. A bérlet 500 forintért vásárolható meg, és függetlenül a megvásárlás napjától a pilot végéig lesz elérhető. Aki legalább 10 percet kerékpározna a téli időszakban, annak mindenképpen megéri megvenni a bérletet. A pilot időszakban az ügyfeleknek a szolgáltatás igénybevételéhez vagy meg kell vásárolni a MOL Bubi Pilot bérletet, vagy percalapú használat esetén újra kell regisztrálniuk a bankkártyájukat az alkalmazásban.
Az átmeneti időszak változásokat is hoz a felhasználók szempontjából: a kerékpárok ez eddigiektől eltérően a VI. kerületben nemcsak a gyűjtőállomásokon, hanem 168 Mobi-ponton (olyan kijelölt közterület, ahol rendezetten lehet letenni és felvenni a megosztott mikromobilitási eszközöket, úgymint kerékpár, elektromos rollerek) is leadhatók lesznek. Emellett a téli időszakban az időjárási körülmények miatt alacsonyabb számú bringaállomány közel a felére csökken.
A BKK a pilot keretében vizsgálja a Bubi-felhasználók használati szokásait a VI. kerületben. A teszt azért Terézvárosban zajlik, mert itt található az egyik legsűrűbb Mobi-pont-lefedettség, így kellő adatmennyiség keletkezhet az integráció előkészítéséhez. A begyűjtött adatokat a társaság anonim módon elemzi, hogy a használati szokásokat és a felhasználói igényeket megértve optimalizálhassa a hálózatot, felkészülve ezzel az új Bubi bevezetésére.
A következő hónapokban az új generáció előkészítése keretében a társaság korábban már tesztelt és bevált kerékpártámaszokat épít ki a meglévő gyűjtőállomáson található dokkolók helyére, valamint ezzel párhuzamosan a jelenlegi egyedi totemeket is kicseréli.
Nemzetközi tapasztalattal bíró partner jön
Az új közbringarendszer a tervek szerint legalább 5000 teljesen új kerékpárt biztosít, amelyből legalább 1000 db elektromos rásegítésű, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától távolabbi, minden jelentős, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedheti idővel.
A közbeszerzési eljárás nyertese, az Inurba Mobility több mint tíz éve nyújt kerékpármegosztó szolgáltatást. Vezető szerepet tölt be a nemzetközi piacon, erős technológiai és kereskedelmi partnerhálózattal, városokra szabott megoldásokkal rendelkezik.
A BKK leendő partnere az eljárást megelőzően részletes elemzést végzett mind környezeti, mind a budapesti felhasználói igényeire vonatkozóan annak érdekében, hogy a lehető legjobb élményt tudja biztosítani. Az Inurba Mobility a Bubi új generációjában mechanikus és elektromos rásegítésű kerékpárokat is hoz Budapestre. A cég jelentős nemzetközi üzemeltetési tapasztalattal rendelkezik, ezeket a kerékpárokat az Inurba a franciaországi Rouenben, valamint több lengyel városban (Gdansk, Gdynia, Sopot) is üzemelteti. Fontos, az ügyfelek által is igényelt újítás lesz, hogy a kerékpárok ülésmagasságát könnyebben lehet majd állítani, amelyet a szolgáltató a BKK elvárásai szerint egy nagyobb, ergonomikusabb kar alkalmazásával ér el.



