Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Zöld utat kapott a Bubi új generációja – döntött a Fővárosi Közgyűlés

Budapest, 2025. november 27. – Célegyenesbe ér a Budapest közösségi kerékpáros szolgáltatása, a Bubi harmadik generációja: a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése értelmében a BKK megkötheti a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertesével. A társaság azon dolgozik, hogy minél rövidebb ideig tartson az átállás az új rendszerre.

 

 

 

A BKK célja, hogy az új közbringarendszer tovább erősítse Budapest fenntartható közlekedési lehetőségeit, és továbbra is vonzó alternatívát kínáljon a mindennapi városi közlekedésben. Az új Bubi-flotta bevezetése nemcsak technológiai megújulást, hanem a város mobilitási kultúrájának új szintjét is jelenti.

 

Ennek megvalósulása kapott zöld utat a Fővárosi Közgyűléstől, amely szerdai ülésén szavazott az új rendszer megvalósításáról. A BKK a szerződéskötési moratórium lejárta után, várhatóan december közepén megkötheti a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőjével, és megkezdheti a minden eddiginél nagyobb és korszerűbb szolgáltatás előkészítését. Az új flotta a szerződéskötést követő 6 hónapon belül jelenhet meg a budapesti utcákon. 

 

A BKK jelenlegi szolgáltatási szerződése 2025. december 23-ig érvényes, november 23-ától a havi bérletek már nem újultak meg automatikusan, és a BKK bevezette a téli MOL Bubi-bérletet, amely 500 forintért elérhető, és a korábbi bérletkonstrukciókkal megegyező feltételekkel rendelkezik (azaz egy bérlettel 30 percig ingyenesen lehet kerékpározni). A téli bérlet – függetlenül a megvásárlás napjától - december 23-án jár le, a társaság pedig jelenleg is azon dolgozik, hogy december 23. után is hasonló feltételekkel működjön a szolgáltatás, illetve hogy minél rövidebb időt vegyen igénybe az átállás az új rendszerre.

 

Új korszak kezdődhet: több e-bringa, nagyobb lefedettség

 

Az új Bubi rendszerben a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető, új kerékpárokból álló flotta áll majd a felhasználók rendelkezésére, még vonzóbbá téve a közösségi kerékpározást azok számára is, akik eddig nem próbálták.

 

Az új közbringarendszer a tervek szerint legalább 5000 teljesen új kerékpárt biztosít, amelyből legalább 1000 db elektromos rásegítésű, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedheti idővel. Az elektromos rásegítésű kerékpárokkal a cél egy szélesebb felhasználói kör kiszolgálása, olyan emberek elérése, akiknek eddig valamilyen oknál fogva nem jelentett reális alternatívát a Bubi szolgáltatása, de ezután biztonsággal választhatják. 

 

Az új szolgáltatás később olyan megállókba és városrészekbe is elér majd, mint az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.