Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Indul a közösségi tervezés: a BKK várja a lakosság véleményét a Bajcsy–Váci úti villamosok visszatéréséről

Budapest, 2025. november 28. - A Budapesti Közlekedési Központ december 2-án újabb Agóra fórumot tart, ahol a lakosság első kézből tájékozódhat a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út belső szakaszának tervezett megújításáról, valamint az Újbuda és Újpest között újra kiépülő villamoskapcsolatról. A fórum célja, hogy a szakemberek a fejlesztéseket közösen gondolják tovább azokkal, akik nap mint nap használják ezeket az útvonalakat.

 

Egyeztetés egy Agóra fórumon

 

A Bajcsy-Zsilinszky út és a Váciút belső szakaszának tervezett megújításáról szól a BKK által szervezett következő Agóra fórum. A találkozót 2025. december 2-án, kedden 17 órától tartják az Eötvös10 Művelődési Ház 119-es (Gábor Marianne) termében (1067 Budapest, Eötvös utca 10).

A résztvevők rövid szakmai előadások után plenáris kérdezz-felelek keretében tehetik fel kérdéseiket, majd kisebb csoportokban térképes közösségi tervezés során mondhatják el ötleteiket, javaslataikat és észrevételeiket.

A BKK számára kiemelten fontos, hogy a közlekedési és városképi fejlesztések a lakók valós igényeire épüljenek, ezért a társaság minden érdeklődőt szeretettel vár, akár gyalog, kerékpárral, közösségi közlekedéssel vagy autóval használja a Bajcsy–Váci út térségét. Az Agóra kiváló alkalom arra, hogy a városlakók közvetlenül járuljanak hozzá Budapest egyik legfontosabb belvárosi tengelyének jövőjéhez.

 

Új villamospálya és akadálymentes megállók

A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a villamosok visszatérjenek a Bajcsy-Zsilinszky útra és a Váci út déli részére, vonzó közösségi közlekedési lehetőséget nyújtva az utasoknak a belvároson keresztül. A társaság a Lehel tér és a Deák Ferenc tér közé csaknem 2,2 kilométer hosszú új villamospályát, illetve akadálymentesen elérhető megállókat tervez. Ezzel a beruházással olyan villamostengely jönne létre, amely teljesen átszeli a fővárost, hogy átszállás nélkül, kényelmesen és gyorsan utazhassanak a Budapesten közlekedők.

Mivel még nem született támogatói döntés, és a támogatási szerződést nem kötötte meg a magyar állam a BKK-val, ezért a tervezést a Fővárosi Önkormányzat előfinanszírozza. A kiviteli tervek várhatóan 2028 második felére készülnek el.  A beruházás tervezése az IKOP Plusz-1.1.0-23 program keretében európai uniós támogatásból valósulhat meg, a BKK az erre vonatkozó támogatási kérelmét már 2024 márciusában beadta.