Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

További új, modern dízel autóbuszokkal bővül a fővárosi közösségi közlekedés

Budapest, 2025. október 30. – Néhány nap múlva újabb Mercedes-Benz Citaro dízel autóbuszok jelennek meg a fővárosi utakon. 2027-ig a BKK megrendelésére összesen több mint 300 új busszal újul meg a fővárosi közösségi közlekedés, melyek közül 28 Mercedes-Benz Citaro autóbusz áll forgalomba október 31-étől   az ArrivaBus Kft. üzemeltetésében. Az új Citaro járművekkel a Pesterzsébetet, Csepelt, Kőbányát, valamint Soroksárt a bevárossal összekötő vonalakon lehet találkozni.

 


Újabb alacsonypadlós, klimatizált, fedélzeti kamerákkal és korszerű utastájékoztató rendszerrel ellátott autóbuszok járnak néhány nap múlva a budapesti utakon. Az ArrivaBus Kft. üzemeltetésében 25 Mercedes-Benz Citaro autóbusz áll forgalomba október 31-étől, és további 3 november 1-jétől, még kényelmesebb és biztonságosabb utazási élményt biztosítva a fővárosban közlekedőknek. Az új járművek a 66-os, a 148-as,151-es vonalakra kerülnek, így eljutnak Pesterzsébetre, Csepelre, Kőbányára és Soroksárra is.


Az új autóbuszok nemcsak teljesen alacsonypadlós kialakításukkal szolgálják a kényelmes utazást, hanem erőteljes klímaberendezéssel és USB-töltőpontokkal is felszereltek. A járművek a legkorszerűbb közlekedésbiztonsági technológiákkal támogatják a sofőrök munkáját: holttérfigyelő, tolatókamera, táblafelismerő rendszer és éberségfigyelő segíti a biztonságos vezetést, míg a gyalogosvédelmi rendszer a közlekedés minden résztvevőjének védelmét szolgálja.

 

 


Az új alacsonypadlós, modern buszoknak nemcsak az esélyegyenlőség biztosításában és a klímacélok elérésében van kulcsszerepük, de hozzájárulnak az energiahatékonyság javításához is. A BKK megrendelésére 2027-ig összesen több mint 300 dízel és elektromos autóbusz áll majd forgalomba. Eddig 65 dízel meghajtású jármű érkezett meg a fővárosba, melyek közül 59 csuklós Mercedes-Benz Citaro G, 6 pedig maximidi Mercedes-Benz Citaro K típusú. Az új dízel és elektromos autóbuszokkal 2027-re a fővárosi buszállomány közel 90 százalékát korszerű EURO 5-ös, vagy annál modernebb hajtásrendszerű autóbusz teszi majd ki. Ezzel évente közel 8 ezer tonnával kevesebb károsanyag kerül lokálisan Budapest levegőjébe.