2025. június 20. – Június 20-án, péntekről szombatra virradó éjszaka megkezdődnek a 4-es és 6-os villamosvonal felújításához kapcsolódó munkák a Nyugati tér és a Margit híd budai hídfője között. Ideiglenes megálló és végállomás épül, kikerülnek a tájékoztató és forgalomirányító táblák, és felfestik a terelések jelzéseit is. A rekonstrukció után gyorsabban és halkabban közlekedhetnek majd a nagykörúti villamosok a Szent István körúti szakaszon is.
A június 21-én kezdődő átfogó pályafelújítási munkálatok során a nagykörúti villamosvonal egy kiemelten forgalmas szakaszán, a Jászai Mari tér és a Tátra utca között korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológiával újul meg a leromlott állapotú sínpálya. A konkrét bontási munkák megkezdése előtt azonban meg kell teremteni a felújítás elkezdéséhez szükséges feltételeket.
Ideiglenes végállomás a Vígszínháznál
A dél-budai végállomások felől érkező villamosok a felújítás idején a Vígszínháznál kialakított ideiglenes végállomásig szállítják majd az utasokat. Itt szombat hajnalban egy ideiglenes peron építése kezdődik el, amit vasárnaptól használhatnak majd az utasok fel- és leszállásra.
A visszaforduló villamosok közlekedését egy úgynevezett kúszóváltó teszi majd lehetővé, amelyet a BKV szakemberei telepítenek szombatra virradó éjszaka a Nyugati tér és a Vígszínház között. Ezen, a meglévő sínek fölé épített ideiglenes váltón keresztül tudnak majd a villamosok Dél-Buda felé haladni.
A BKV és a kivitelező mindent megtesz, hogy a felújítási munkák minél kevésbé zavarják a közlekedőket és a környéken lakók pihenését. Egyes, a rekonstrukció során alkalmazott technológiák azonban kánikulában nem alkalmazhatók, ezért – a megfelelő szabályozásokat figyelembe véve – éjszakai munkavégzés is várható. Emiatt a lakók és a közlekedők türelmét előre is köszöni a BKV.
A rekonstrukció idején változik a 4-es és a 6-os villamosok közlekedése
Szombaton 0:00 és 12:00 között a villamosok a dél-budai végállomások és az Oktogon M között járnak. Szombaton 12:00 órától június 22-én, vasárnap 4:00 óráig a dél-budai végállomások és a Nyugati pályaudvar között közlekednek majd a szerelvények.
Június 22-én, vasárnap 4:00 órától a felújítás befejezéséig a 4-es és a 6-os villamosok a dél-budai végállomások és a Vígszínháznál kialakított Jászai Mari tér (Vígszínház) ideiglenes végállomás között közlekednek.
Autóbuszos pótlás
Szombattól több mint egy hónapon keresztül a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamosok helyett a 4-6-os pótlóbusszal lehet utazni. A pótlóbuszok a kimaradó szakaszokon éjjel-nappal közlekednek majd. Hétköznap nappali üzemidőben 28 csuklós autóbusz és 62 járművezető gondoskodik a folyamatos pótlásról.
A felújítás miatt jelentős közúti korlátozásra is kell készülni a Szent István körúton: a Pannónia utca és a Jászai Mari tér közötti szakaszon mindig csak a villamospálya egyik oldalán haladhat a közúti forgalom, irányonként 1-1 sávon. Ezért a BKK és a BKV arra kéri az autóval, valamint a kerékpárral közlekedőket, hogy lehetőleg más útvonalat válasszanak.
A 4-es és 6-os villamosvonal Budapest egyik legforgalmasabb és leginkább terhelt közösségi közlekedési útvonala, amelyen naponta csaknem 280 ezren utaznak. A Tátra utca és a Margit híd pesti hídfője közötti szakaszt utoljára 15 éve újította fel a BKV, a pálya állapota azonban – a világviszonylatban is kiemelkedő forgalmi terhelés miatt – az elmúlt években jelentősen leromlott, ami indokolttá tette a mostani korszerűsítést. A felújítási munkálatok befejezése után, augusztustól egy korszerűbb, gyorsabb és csendesebb villamosközlekedés várja majd a nagykörúti utasokat.
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt.