Újabb két fővárosi csomópontban folytatódott az utastájékoztató táblák korszerűsítése

Budapest, 2024. május 10.  –  A Kálvin téren és a Flórián téren is korszerűvé vált az utastájékoztatás. A BKK munkatársai mindkét helyszínen új típusú utastájékoztató táblákat helyeztek ki. Ezentúl e két forgalmas csomópontban is könnyebben, gyorsabban tájékozódhatnak a BKK ügyfelei.

A főváros újabb két fontos csomópontjában újult meg az utastájékoztatás: a Kálvin téren és a Flórián téren is új típusú utastájékoztató táblákat helyeztek ki a BKK munkatársai.

 

Utastájékoztató tábla a Kálvin téren

 

A BKK az ügyfelei szokásait és gondolkodásmódját szem előtt tartva, logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket. Ezentúl például a járatszámok és a célirányokat mutató táblák is megjelennek a felújított felületeken, ami abban segít a BKK ügyfeleinek, hogy távolról is láthassák, milyen járatok érhetők el az adott megállóból.

 

Fokozatosan újul meg a teljes budapesti hálózat

Korábban az ügyfelektől több észrevétel érkezett a hiányos, megkopott információs táblák és a nehezebben érthető iránymutatás miatt. Ezért a Budapesti Közlekedési Központ a táblák cseréjéről döntött, hogy az utastájékoztatás informatívabb és átláthatóbb legyen. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokat alkalmaz.

A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és / vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is.

Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni.

A Budapesti Közlekedési Központ lépésről lépésre végzi a teljes utastájékoztató rendszer felújítását. Az elmúlt két évben több mint 25 csomópontban vált korszerűbbé a tájékoztatás, a következő hetekben, hónapokban pedig további forgalmas helyszíneken folytatják a munkát a BKK szakemberei.