Budapest, 2024. március 26. – Érthető, gyors és naprakész – többek között ezt értékelik nagyra a fővárosban közlekedők a BKK utastájékoztatásában. A társaság évek óta felméri a közösségi közlekedésre vonatkozó visszajelzéseket, a legutóbbi kutatás során az utazók 91 százaléka nyilatkozott pozitívan a BKK utastájékoztatási szolgáltatásairól. A megkérdezettek leginkább a digitális információs táblákat, a BKK Infót, a járművekben és az ügyfélközpontokban kihelyezett felületek útmutatásait, valamint a BudapestGO-t kedvelik.
Az utastájékoztatásnak különösen fontos szerepe van a Budaesti Közlekedési Központ tevékenységében, ezért a társaság időről időre felméri a fővárosban közlekedők erre vonatkozó visszajelzéseit. A felmérésben megkérdezettek 91 százaléka pozitívan nyilatkozott az utastájékoztatás színvonaláról, ráadásul a vizsgált szempontok között ez a terület kapta a második legmagasabb értékelést a járatok elérhetősége után. Az eredmény az elégedettség növekedését mutatja, hiszen a BKK tavalyi kutatásában 86 százalékos volt az eredmény.
Mindebben komoly szerepe van a digitalizációnak, valamint annak, hogy a BKK hónapról hónapra megújítja a csomópontokban található tájékoztató táblákat, és párhuzamosan több platformon, logikusan elhelyezett információkkal, közérthető elemekkel segíti a közlekedőket.
Felértékelődtek a digitális megoldások
A megkérdezettek leginkább azt értékelik, hogy gyorsan és közérthetően kommunikál a társaság, így folyamatosan naprakészek lehetnek, ha a fővárosi közlekedésről van szó. A BKK felmérése azt is vizsgálta, hogy a tájékoztatási csatornák közül melyeket részesítik előnyben az utasok. Az eredmény nem meglepő: a digitális információs táblákkal a legelégedettebbek (91%) a fővárosiak. Ennek oka feltehetően a FUTÁR – azaz a Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer – (egy műholdas járműkövetésen alapuló hálózat, amely lehetővé teszi a budapesti forgalom valós idejű, 24 órás felügyeletét, rendkívüli helyzetben pedig a gyors és hatékony közbeavatkozást) naprakészsége, de sokak számára hasznos útmutató a BKK Infó tájékoztatása (89%), a járműveken és az ügyfélközpontokban kihelyezett felületek (89- 89%), és a BudapestGO (88%) is.
A társaság évek óta számos online felületen is segíti a fővárosban közlekedőket, hogy napra készek lehessenek: többek között a weboldalán, a közösségimédia-felületein (BKK Info és Budapesti Közlekedési Központ Facebook-oldal, instagram- és TikTok-csatorna), vagy a nemrég az Év applikációja díjat elnyert BudapestGO-ban. Utóbbi a társaság több százezer ügyfele számára jelent napi szinten utazástervezési és valós idejű járatinformációs lehetőséget. Február óta további agglomerációs településekkel bővült a BudapestGO-ban elérhető címek listája, így már közel 200 településen lehet utazást tervezni a BKK alkalmazásában.
Folyamatosan megújuló tájékoztatás
A BKK folyamatosan felméri az ügyfelek visszajelzéseit, és ezeket figyelembe veszi a fejlesztések során. Az elmúlt két évben több mint 20 csomópontban tette korszerűbbé az utastájékoztatást és idén is számos forgalmas helyszínen folytatják a munkát a BKK szakemberei, legutóbb Újpest-központban és a Lehel téren újultak meg a táblák.
A társaság tavaly a villamosok és trolibuszok után már az autóbuszokon is elérhetővé tette a valós idejű átszállási lehetőségeket – több mint 1300 járművön vezette be az ügyfelek utazástervezését segítő szolgáltatást.
A Budapesti Közlekedési Központ a jövőben is kiemelt figyelmet fordít ügyfelei visszajelzésére és ennek megfelelően fejleszti Budapest közlekedését.