Elkészült a BKK fenntarthatósági jelentése: egy élhetőbb, zöldebb, biztonságosabb Budapest a cél

Budapest, 2023. július 28. A Budapesti Közlekedési Központ dolgozóinak 90 százaléka fenntartható közlekedési móddal jár munkába, a társaság a digitalizációs fejlesztéseivel tavaly mintegy 645 000 oldalnyi papírlapot spórolt meg. Elkészült a Budapesti Közlekedési Központ első fenntarthatósági jelentése, amely a cég 2022. évi, fenntarthatósághoz köthető tevékenységét mutatja be.

 

A Budapesti Közlekedési Központ egyik legfontosabb hosszú távú célja, hogy hozzájáruljon egy fenntarthatóbb, élhetőbb Budapest megteremtéséhez. Ehhez nemcsak a közlekedés szervezésével, fejlesztésével, hanem a munkakörnyezet alakításával, a munkavállalói feladatok tudatos kezelésével is hozzájárul. Bár egyelőre nem előírás, hogy a fővárosi társaságok jelentést készítsenek a fenntarthatósági célok érdekében tett lépéseikről, ennek ellenére a BKK fontosnak érzi, hogy beszámoljon az eddig elért eredményeiről. A társaság ezzel szeretne ösztönözni más cégeket arra, hogy a fenntartható gondolkodásmód napi működésük szerves részévé váljon.

Villamos mellett kerékpározók.

A frissen elkészült fenntarthatósági jelentésből kiderül, hogy

a BKK dolgozóinak 90 százaléka valamilyen fenntartható közlekedési móddal – jellemzően közösségi közlekedéssel – jár munkába;

a vállalat a digitalizációs fejlesztéseknek (pl. BudapestGO digitális jegy) köszönhetően tavaly 645 000 oldalnyi papírlapot spórolt meg, és 65 fát mentettek meg a kivágástól;

a társaság munkavállalóinak nemek közötti aránya közel 50-50 százalék.

 

A Budapesti Közlekedési Központ első fenntarthatósági jelentése a kötelező előírásokon túlmutató célokat ért el 2022-ben. A főváros fontosabb környezeti értékei és problémái figyelembe vételével megfogalmazott célok illeszkednek abba a felelős vállalatirányítási felfogásba is, amelyet a BKK vezetése képvisel. Ezek nemcsak a társaság fenntarthatóságát, de a köz- és közlekedésbiztonságot, a társadalmi szerepvállalást és a munkavállalói fenntarthatóságot is eredményezik.

A budapesti közösségi közlekedés szervezése mellett a BKK jelentős fejlesztési projekteket (pl. a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása), a közlekedési infrastruktúrához köthető beruházásokat koordinál, társadalmi akciókat szervez, és a munkavállalói jólétéért is felel. A Budapesti Mobilitási Tervvel összhangban a BKK arra törekszik, hogy ezeken a területeken is Budapest élhetőbbé, zöldebbé, biztonságosabbá tételét szolgálja.

A fentiek mellett további érdekes, közösségi közlekedéshez, illetve a BKK-hoz kapcsolódó tények, számok, infografikák a BKK honlapján közzétett fenntarthatósági jelentésben találhatók.