Így jár az M3-as metró hétvégén

Budapest, 2023. március 23. – Az M3-as metró felújítása hamarosan véget ér, előreláthatólag két hónap múlva, májusban befejeződik az ország legforgalmasabb vasútvonalának rekonstrukciója. Március 20-tól hétköznaponként már újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között járnak szerelvények, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren nem állnak meg a vonatok, mert még zajlik az állomások felújítása. A hétvégi időszakban végzik el azokat a munkákat, amelyek mellett nem tartható fenn a metró folyamatos közlekedése, ezért hétvégéken csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jár a metró, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

Hétvégi közlekedési rend az M3-as metró vonalán

Március 25-től, szombattól az M3-as metró hétvégente a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között a buszsávban haladó M3-as metrópótló busszal lehet utazni.

Ezeken a napokon a Lehel tér és a Nagyvárad tér is elérhető a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között közlekedő M3-as pótlóbuszokkal, ezért az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok ekkor nem közlekednek, viszont a 34-es és a 106-os buszok – a hétköznapokkal megegyezően – a Göncz Árpád városközpont helyett a Lehel térig járnak.

 

 

Hétköznapi közlekedési rend az M3-as metró vonalán

Hétköznap az M3-as metró a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren nem állnak meg a szerelvények.

A Nagyvárad tér és térsége a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal és a 83-as trolibusszal, a Keleti pályaudvar és a belváros felől az új jelzése szerint 23-as (korábbi 2M) és a 24-es villamosokkal, a Semmelweis Klinikák felől rövid gyaloglással vagy MOL Bubival érhető el.

A Lehel tér és környéke a Nyugati pályaudvartól az M14-es állomáspótló busszal, a Göncz Árpád városközpont felől a meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal érhető el.

Az M14-es és az M30-as állomáspótló buszok csak hétköznap közlekednek.

 

 

Hamarosan véget ér a felújítás

Az M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. Az öt és fél éve tartó rekonstrukció során teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is.

A felújítás során minden állomás és megálló új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozottak is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozottak közlekedését.

Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró felújítása – várhatóan két hónap múlva – a Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások megnyitásával fejeződik be. Májustól már minden nap a teljes vonalon közlekednek a szerelvények, és az összes állomást használhatják az utasok.  A rekonstrukció befejezése után szinte egy vadonatúj metrót kapnak vissza a budapestiek és a fővárosba látogatók.