Budapest, 2022. november 2. – Tovább javul az utastájékoztatás színvonala: a BKK ügyfelei ma már jóval egyszerűbben találhatják meg a számukra fontos járatokat a Boráros téren is. A társaság megújítja a nagyobb közösségi közlekedési csomópontokban lévő végállomásokon kihelyezett tájékoztatókat.
A Budapesti Közlekedési Központ járatai és ügyfelei több mint 5800 megállóhelyet használnak nap mint nap, ezért a társaság a digitális csatornák fejlesztése mellett a helyszíni utastájékoztatást is kiemelten kezeli. A BKK munkatársai évente mintegy 30 ezer menetrendi laptáblát cserélnek a fővárosban, nemrég pedig a társaság elindította a fővárosban található jelentősebb végállomások utastájékoztatási elemeinek teljes felülvizsgálatát, megújítását is.
Mára már a Boráros téren is új megállóhelyi azonosítók segítik a tájékozódást. A megújult felületeken nagyobb méretű járatszámok tájékoztatják az ügyfeleket, hogy távolról is látható legyen, milyen járatok érhetők el az adott megállóból. A kék táblákon ráadásul nemcsak a járatszámok jelennek meg, hanem a villamospótló felirat is, hogy egy esetleges forgalmi zavar esetén az ügyfelek könnyen megtalálják a villamospótló autóbuszok indulási helyét. Egy régi utastájékoztató oszlop helyére újat telepítettek.
A BKK nem csak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokkal is segíti a helyszíni tájékozódást. Azokon a végállomásokon, ahol sok különböző helyszínen – például egy aluljáró különböző kijáratainál – számtalan közlekedési eszközre lehet felszállni, egy jól látható, egyedi kóddal (pl.: A2, C5) látja el a megállóhelyeket. Ezeket a kódokat megjelenítik a helyszíni, illetve a webes felületeken elérhető térképeken is. Az egyedi azonosítónak köszönhetően a budapestiek a korábbiakhoz képest könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat. Eddig az Örs vezér terén, a Bosnyák téren, Kőbánya alsónál, a Batthyány téren, a Göncz Árpád városközpontban, a Széll Kálmán téren, a Határ úton, a Szentlélek téren, Újbuda-központnál és a Hűvösvölgyben található végállomások utastájékoztatási rendszere újult meg.
Egy reprezentatív kutatás szerint a fővárosban közlekedők az utastájékoztatással, illetve azzal a legelégedettebbek, hogy szinte bárhol, bármikor elérhetők a BKK szolgáltatásai. Ezek az állítások több ezer olyan embertől származnak, akik naponta közlekednek a fővárosban. A közösségi közlekedést használók 85 százaléka az utastájékoztatással a legelégedettebb, amelyben jelentős szerepe van a helyszíni tájékoztatás mellett a digitalizációnak is.