Budapest, 2021. július 15. – Alig egy hónapja, hogy lezárták a forgalom elől a Lánchidat, azóta ütemezetten halad a felújítás, amely most újabb látványos szakaszához ért. Megkezdődött a híd pályaszerkezetének bontása: az elöregedett vasbetont „felszeletelik” és darabonként kiemelik.
A Lánchíd felújítása folyamatosan és az előzetes ütemtervnek megfelelően zajlik: a dunai átkelő június 16-i teljes lezárása óta főként bontási munkákat végeznek. A hídról már eltávolították a dísz- és közvilágítást, felmarták az aszfaltot az úttestről, és folyamatosan halad az útpályaszegély bontása. Egy héttel ezelőtt elkezdődött és mára látványos szakaszához ért a Lánchíd útpályájának bontása is: az elöregedett vasbeton pályalemezt a híd közepétől két irányba indulva „felszeletelik”, az egyenként két-három és fél tonna súlyú darabokat kiemelik, majd elszállítják. A kiemelt „szeletek” helyén egyelőre hatalmas lyukak maradnak, amelyeken keresztül feltárul a híd acél-tartószerkezete. Ezek állapotát a felújításon dolgozó tervezők és mérnökök folyamatosan vizsgálják, majd meghatározzák, pontosan milyen javításokra van szükség a megmaradó tartószerkezeten.
Mindeközben elkészült és már a Lánchídra is emelik az építkezést kiszolgáló két bakdarut, és megépült az a sínpályarendszer is, amelyen a daruk hamarosan közlekedni fognak. Emellett – szemcseszórással – július 15-én elkezdődtek a híd láncainak korrózióvédelmi munkái is.
A Lánchíd felújítása 2021. május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítésével, majd a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret, közben elkészült a Lánchíd függesztett állványzata. Június 16-án teljesen lezárták a hidat a forgalom elől, másfél héttel később a fém- és lőszermentesítés lezárásaként egy török kori ágyúgolyót emeltek ki a víz alól, a hónap végére pedig a budai oldalon is felállt a toronydaru.
A Lánchíd felújítása 2023-ra készül el, a rekonstrukcióval kapcsolatos hírek, információk, aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők.