Indul a munka, először a gyalogosok elől zárják le a Lánchidat

Budapest, 2021. március 12. – Újabb jelentős szakaszához ért a Széchenyi lánchíd felújításának folyamata. Március 17-én, szerdán a közbeszerzési eljáráson nyertes kivitelező, az A-Híd Zrt. megkezdi a munkaterület átvételét, és ezzel egy időben lezárja az átkelőt a gyalogosok elől.

Elkezdődik Magyarország egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének a korszerűsítése. A március 17-i, részleges munkaterület-átadás és -átvétel során lezárják a hídfők környezetét és a hídjárdát is. A gyalogosok egészen a felújítás 2023-as tervezett befejezéséig nem mehetnek át a Lánchídon.

A járdák március 17-i lezárására azért van szükség, mert a kivitelező A-Híd Zrt. így tudja zavartalanul elvégezni az előkészítő munkákat, vizsgálatokat és felméréseket. Ezekre többek között a darupálya kiépítése, valamint az odaépülő állványzat felállítása miatt van szükség.

A munkaterület-átadás és -átvétel szerdán a hídfők környezetével és a gyalogos járdákkal kezdődik. Az autós forgalom elől június közepén zárják le a Lánchidat. Addig a 16-os és a 105-ös nappali, valamint a 916-os és a 990-es éjszakai autóbuszjáratok zavartalanul közlekednek rajta. A gyalogosjárdák lezárása miatt nem lehet majd átsétálni a hídon, ezért a BKK nappali és éjszakai autóbuszaival a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között – mindkét irányban – ingyenesen lehet utazni a híd teljes lezárásáig.

A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak. A Lánchíd korszerűsítése változást hoz majd a fővárosban közlekedők életébe, ezért a forgalomzárás és a felújítás részleteiről a BKK folyamatosan tájékoztatást ad.

A kivitelezési munkák előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződnek be, és megkezdődik a műszaki átadás-átvételi eljárás, amely harminc napig tarthat. Cél, hogy Budapest a 150. születésnapjára 2023-ban méltó ajándékot kapjon – a megszépült Lánchidat!

A közbeszerzési eljáráson nyertes A-Híd Zrt. nettó 18,8 milliárd forintért újíthatja fel hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségét és szimbólumát. A korszerűsítés már nem tűrt halasztást.

 

A Széchenyi lánchíd felújítása ezekre a feladatokra terjed ki:

  • újjáépítik a meglévő közúti pályalemezt, teljesen elbontják a gyalogos járdákat, majd újjáépítik azokat;
  • a megmaradó acélszerkezeteket javítják és gondoskodnak a rozsdásodás elleni védelmükről;
  • a gyalogos műemléki korlátokat felújítják, restaurálják;
  • a föld alatti lehorgonyzókamrákat szigetelik, felújítják, valamint a budai oldalon lévő szellőzőket átépítik;
  • kiépítik a lehorgonyzókamrák dunai árvízi védekezési rendszerét, ennek része a Duna-meder rendezése, roncs- és lőszermentesítése, a hajózási jelzések korszerűsítése;
  • a hídfőkben lévő gyalogos aluljárókat kiszélesítik, a hídfők lépcsőit átépítik, valamint a helyiségeket felújítják;
  • a kőoroszlánokat és a hiányzó műemléki elemeket visszaépítik;
  • új, LED-technológiás közvilágítást és változtatható színképű díszvilágítást szerelnek fel;
  • a pesti rakparton lévő zászlótartó bástyákat felújítják;
  • gyalogos átkelőhelyet létesítenek a pesti hídfő északi és déli járdája között;
  • kiváltják és átcsoportosítják a hídon lévő közműveket.