Négy megállót akadálymentesítünk az 50-es villamos vonalán

Budapest, 2021. január 20.Befejeződött a közbeszerzési eljárás előkészítése, és megjelent az ajánlati felhívás az 50-es villamos megállóhelyeinek akadálymentesítésére. A jelentős fejlesztésnek köszönhetően a járat utasai már kerekesszékkel, valamint babakocsival is akadálymentesen fel- és leszállhatnak a peronoknál a CAF villamosok üzembe állítását követően, ráadásul a megállók környezete is megújul.

Ez a felújítás az első lépése a vonal akadálymentesítésének, amihez még új járművekre is szükség lesz a későbbiek során. A felújításnak köszönhetően az 50-es villamos peronjai akadálytalanul közelíthetők meg a gyalogos rámpák segítségével, emellett az új megállók igazodnak majd az alacsonypadlós CAF-villamosok szintjéhez és hosszúságához.

A projekt Budapest Főváros Önkormányzata, valamint az Európai Unió finanszírozásával, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában valósul meg, és a korszerűsítés előreláthatóan még az idén ősszel elkészül.

A munkálatok során négy megálló – a Kossuth tér, az Árpád utca, a Baross utca (Béke tér irányú peron), valamint a Szarvas Csárda tér – peronjait és peronberendezéseit építik át. Elbontják a meglévő megállókat, utasvárókat és berendezéseket, majd korszerű peronokat építenek új geometriai kialakítással, új utasvárók és -tájékoztatók (hangosítás, megállóhelyi táblák) elhelyezésével. A peronok hossza egységesen 36 méter lesz, kivéve a Kossuth tér (Béke tér irányú) peronját, amelyet két méterrel rövidebbre építenek.

A megállóhelyek környezete is megújul: átépítik a meglévő peronvilágítást és közvilágítást, felújítják az utat és a járdát, 39 darab új fát telepítenek és a zöldfelületet is rendezik. Az Árpád utca és a Baross utca megállóhelyek környezetében korszerűsítik a vízvezetéket, a megállóperonok mellett pedig vágányszabályozást végeznek.

Az építési munkálatok a közbeszerzési eljárás lezárása, valamint a szerződés megkötése után kezdődnek. A fejlesztésről és a várható korlátozásokról a BKK időben tájékoztatást ad.