A BKK jegy- és bérletellenőrzést végző munkatársai 2020. január 20-tól az utasok pótdíjazása során felajánlják az ügyfeleknek, hogy önkéntesen megadhatják e-mailes elérhetőségüket. Az adatfelvétel célja, hogy a pótdíjazási folyamat lezárultáig a BKK rendszeres tájékoztatót, emlékeztetőt küldhessen a tartozás mielőbbi rendezésének elősegítése érdekében. A Pótdíjasszisztensnek nevezett szolgáltatás az utas által megadott elérhetőségre tájékoztatást küld a befizetendő pótdíj összegéről, a befizetési határidőkről, a tartozás rendezésének módjáról, továbbá ismerteti az adatkezeléssel és a pótdíjazással kapcsolatos fontos információkat is. A Pótdíjasszisztens rövidesen a kiszabott pótdíj online, bankkártyás befizetésének lehetőségével is kibővül. A szolgáltatás mindkét félnek hasznos: az ügyfelek kényelmes, személyre szabott felületen kapnak emlékeztetőt befizetési kötelezettségükről, a BKK pedig ezáltal növelheti a társasághoz 30 napon belül beérkező pótdíjbefizetések arányát.
A Pótdíjasszisztens a pótdíjbefizetési határidők figyelembevételével párhuzamosan három alkalommal küld üzenetet az ügyfeleknek:
- A pótdíjazás során történő adatfelvétel után azonnal értesíti az utast a két munkanapon belüli kedvezményes befizetési lehetőségekről: a helyszíni, 16 ezer forintos pótdíj két napon belüli befizetés esetén 8 ezer forintra mérséklődik.
- A pótdíjazást követő 15. napon a rendszer újra levelet küld, amelyben figyelmezteti az utast arra, hogy 30 nap után emelkedni fog a pótdíj.
- A 28. napon a Pótdíjasszisztens újra figyelmeztetést küld, amelyben tájékoztatást ad arról, hogy a 16 ezer forintos pótdíjbefizetési lehetőség a 30. napon lejár, a 31. naptól a befizetendő összeg 32500 forintra emelkedik, egyúttal kezdetét veszi a követeléskezelési folyamat.
A pótdíjazással kapcsolatos általános információk megismerhetők a BKK honlapján a bkk.hu/potdij címen, a pótdíjazás esetén felmerülő teendőkről tájékoztatást adnak továbbá az ellenőrök és a BKK ügyfélközpontjában dolgozó munkatársaink is.