A BKK szolgáltatói magatartást vár el a járművezetőktől

Az utóbbi hetekben több alkalommal arról értesült a Budapesti Közlekedési Központ, hogy a közösségi közlekedést igénybe vevő utazók azt tapasztalták, hogy a járművezető megengedhetetlen hangnemben kommunikált akár az utasokkal, akár a forgalom más résztvevőivel. Ezt mind a BKK, mind pedig a szolgáltató társaságok határozottan elítélik és szankcionálják.

A fővárosi közösségi közlekedésben több mint 5.000 járművezető dolgozik, és napi mintegy 30.000 munkaórát teljesítenek a budapesti közlekedési hálózaton. A BKK részéről a fővárosi közlekedésben dolgozó valamennyi munkatárs számára alapvető elvárás az utasokkal kapcsolatos udvarias magatartás, amely a járművezetők oktatásának is fontos eleme. Ennek a járművezetők döntő többsége eleget tesz.

A Budapesti Közlekedési Központ biztosítja az utazóközönséget, hogy a BKK és a járművezetőket foglalkoztató szolgáltatók minden, a járművezetők munkavégzésével kapcsolatos bejelentést külön kivizsgálnak. A BKK ismételten felhívta a szolgáltatók figyelmét, hogy az utasokkal közvetlen kapcsolatban lévő munkatársak, így elsősorban a járművezetők, rendszeres oktatásának tematikájában fokozott figyelmet fordítsanak a szolgáltatói magatartás jelentőségére, az utasokkal való kommunikációra, valamint a konfliktushelyzetek kezelésére.

Egyúttal a BKK kéri az utasok segítségét abban, hogy amennyiben nemkívánatos magatartást tapasztalnak a munkatársak részéről, arról tegyenek bejelentést a BKK ügyfélszolgálatán (a +36-1-325-5255 éjjel-nappal hívható telefonszámon vagy a bkkbkk.hu e-mail címen) a konkrét pályaszám/rendszám, valamint időpont megjelölésével.

Együttműködésüket köszönjük.