Elindultak az 1-es villamos meghosszabbított szakaszának átadását megelőző úgynevezett próbafutások a 2017 novembere óta megépült, Etele út / Fehérvári út és Kelenföld vasútállomás közötti új szakaszon. Elsőként az újonnan megépített pályán végighúzódó jelzőberendezések műszaki próbáját végzik el minden olyan villamostípussal, amely a későbbiekben az 1-es villamos vonalán megfordulhat: CAF, Tátra, Combino, Hannoveri, Ganz csuklós villamossal, továbbá egyéb üzemi járművekkel, mint például a télen használatos hőseprő mozdony. Ezt követi majd a járművezetők vonalismereti képzése, amelynek során megismerik az új vonalszakasz sajátosságait és a végállomási jelzőberendezés gyakorlati kezelését.
A tesztek alatt mind a vonalmeghosszabbítás kivitelezője, mind az üzemeltető BKV folyamatosan figyeli majd a villamospályát, a járművek mozgását, a vágányok és a villamosok kölcsönhatását, a közlekedési lámpák összehangoltságát, illetve a beépített műszaki berendezések működését, és ha szükséges, elvégzik a további finomhangolásokat. A próbafutások alkalmával felszínre kerülő esetleges hibákat a lehető legrövidebb idő alatt kijavítják, hogy július közepén átadhassák a forgalomnak az új vonalszakaszt.
A 2017 novemberében indult vonalmeghosszabbításnak köszönhetően létrejön az összeköttetés a Kelenföld vasútállomás végállomáson az 1-es villamos, a vasút, a helyközi buszjáratok, a fővárosi kelenföldi buszjáratok, az M4-es metró és a budai fonódó hálózat 19-es és 49-es villamosjárata között. Az 1-es vonal meghosszabbítása által az Etele téri csomópont hatékonyan összekapcsolódik majd Kelenfölddel és Dél-Pesttel, valamint az agglomerációból érkezőknek gyorsabb eljutási lehetőséget biztosít a város ezen részei felé, továbbá a környéken lakóknak a belváros felé.
Budapest, 2019. június 21.
Budapesti Közlekedési Központ
BKV Zrt.