A városi mobilitási rendszerek innovációjának eredményeként az elmúlt időszakban új „iparág” született, amelynek globális terjedése óriási iramban halad. Szerte a világon terjednek a vállalkozási alapon működő autó-, robogó-, roller és kerékpármegosztó cégek. Megfelelő szabályozással a mikromobilitási szolgáltatások nem zavaró tényezők a lakosság számára, hanem kiegészítik a meglévő mobilitási rendszert. Ahhoz, hogy a mikromobilitás a város szolgálatába legyen állítható, szükséges az igények megértése. A Mobilitási pont 2 hónapos pilot üzeme egyedülálló lehetőséget ad Budapest számára, hogy felmérje és pontosabban megértse a városlakók mikromobilitási eszközökkel, megosztáson alapuló közlekedéssel és mobilitási ponttal kapcsolatos igényeit, szándékait, véleményeit.
Ennek érdekében a Fővárosi Önkormányzat a BKK szakmai támogatásával egy kérdőívet dolgozott ki és felmérést végez el a 2 hónapban, amellyel pontosabb képet kap az alábbi témákról:
- Ki használja a mobilitási pontot és az ott elérhető eszközöket?
- Mit használnak a városlakók a mobilitási pont kínálatából?
- Milyen típusú utazásra használják a mobilitási pont eszközeit?
- Javíthatja a mikromobilitási eszközök megjelenése a város modal split-jét?
- Váltanának a városlakók a mostani közlekedési szokásaikról, ha több mobilitási pont lenne elérhető?
- Hol, milyen sűrűn, milyen tartalommal szükséges mobilitási pontok kijelölése?
- Mi a felhasználói elégedettség a mobilitási ponttal kapcsolatban?
A Fővárosi Önkormányzat és a BKK a Mobilitási pont két hónapos tesztüzeme során kéri és várja az online és offline elérhető kérdőív kitöltését, a BKK a kutatás eredményeit a pilot üzemet követően a nyilvánosság számára bemutatja. A felmérés elvégzése segíti a Fővárost, hogy felkészüljön a jelenlegi budapesti közösségi közlekedési szolgáltatási csomag fejlesztésére és kiterjesztésére, valamint, hogy a jövőben is előremutató, emberközeli mobilitási megoldásokat dolgozzon ki.
A felmérés ide kattintva érhető el.
A felmérés rövidített változata itt érhető el.