A jegykiadó automaták nem rendeltetésszerű használatának megakadályozása érdekében a T-Systems és a BKK – már a jelenségek megjelenésétől kezdődően – több alkalommal szoftveres és hardveres fejlesztést vezetett be. Így került sor 2017. április-májusában az érmeszenzor-rendszer beszerelésére a teljes automatahálózaton. A fejlesztés eredményeként amennyiben az érmecsatornába idegen tárgy kerül, akkor az automata annak eltávolításáig letiltja a készpénzfizetési funkciót, megakadályozva azt, hogy további ügyfelek károsuljanak. Ebben az esetben az automatánál a bankkártyás fizetésre továbbra is van lehetőség.
A tapasztalható visszaélések megszüntetése és az ügyfelek megkárosításának elkerülése érdekében a BKK számos egyéb intézkedést is tett:
- A bankjegykiadó nyílás eltömítése miatt bevezették, hogy 60 másodpercet követően az automata visszahúzza a visszajáró bankjegyet, megakadályozva, hogy eltömítés esetén az illetéktelenek kezébe kerüljön, továbbá bankjegy visszaadás során az automata hangjelzéssel figyelmezteti az ügyfelet a visszajáró bankjegy elvételére.
- Az elérhető fizetési módokról már a vásárlást megelőzően tájékoztatást nyújt az automata.