Az említett útszakasz északi oldalán parkolóöblöket alakítanak ki, a déli oldalon a szegély és a járda átépül, valamint két helyen ferde beállású parkolóhelyek jönnek létre. A tervezési területen 33 db új gömbakác fát telepítenek, az összefüggő zöldsávokba a terv szerint 2712 talajtakaró cserjét ültetnek.
A 3-as, 5-ös, és 7-es számú házak előtt az út kiszélesedése megszűnik, ezek helyén 45 fokos parkolóállások létesülnek, amelyek nem a gyalogos felületen keresztül közelíthetők meg.
A Batthyány utca csomópontban a főúton a kétirányú útpálya jelenleg 1,5 m széles középszigettel van elválasztva, itt azt a gyalogátkelők szélességében 2,5 méteresre szélesítik ki.
A Mátyás király út további 100 m hosszú szakaszán a Bajáki utcáig a szegélyek és járdák is újjáépülnek.
A Batthyány és a Rákóczi úton csak a felső két réteg aszfalt cseréje szükséges. A Mátyás király út teljes pályaszerkezete átépül. A Szentendrei úti és a Batthyány utcai csomópontokban forgalomfigyelő kamerákat telepítenek.
A Mátyás Király út Szentendrei úti és Batthyány utcai kereszteződésében is jelzőlámpás forgalomirányítás működik, ezeket összehangolják.
A Batthyány utcai csomópontban a gyalogos átkelők jelenlegi megvilágításán is javítanak, új közvilágítási oszlopokat helyeznek ki.