Az Év Jegyellenőre 2016 cím elnyerésében az a jegyellenőr részesült, aki a legtöbb szavazatot kapta az ügyfelektől.
A jegyellenőrökről készített videók népszerűek voltak: a felhasználók egy hét alatt több mint 365 ezerszer tekintették meg, és 380 alkalommal meg is osztották, azaz népszerűsítették azokat. A megadott határidőig több mint 5700-szor jelezték pozitív véleményüket ügyfeleink a jelöltek videói alatt. A legtöbb szavazatot – összesen 1710-et – Dankó Ilona kapta, így a Budapesti Közlekedési Központ ügyfeleinek szavazata alapján ő lett a 2016-os év legjobb jegyellenőre.
Ilona – ahogy az a róla készült videóban is elhangzik – 27 éve dolgozik ellenőrként Budapest közösségi közlekedési vonalain, munkáját így nagy rutinnal végzi.
Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója a díjátadó rendezvényen személyesen gratulált a szavazás győztesének, Dankó Ilonának, valamint a versenyben résztvevőknek. A vezérigazgató elmondta, valóban nehéz az ellenőri munka, azonban fontos, hogy sokan tudják, van szép oldala is ennek a feladatnak, majd kiemelte, hogy a lelkiismeretesen dolgozó ellenőrök miatt lesz kulturált és hatékony a közösségi közlekedés. Hozzátette, a BKK az elmúlt években mindent megtett annak érdekében, hogy javuljanak az jegyellenőrök munkakörülményei és emelkedjen a jövedelmük, valamint a jövőben is elkövet mindent annak érdekében, hogy érezzék, ez egy megbecsült hivatás.
A közlekedésszervező társaság az év ellenőrét 250 ezer forinttal, a további öt jelöltet pedig 50-50 ezer forinttal jutalmazta. Azok között az ügyfelek között, akik szavaztak valamelyik jelölt videójára a BKK 20 plüssvillamost sorsolt ki.