Nincs járatritkítási csomag

200 járművel több közlekedik ősztől A sajtóban ismételten megjelenő valótlan információk miatt a Budapesti Közlekedési Központ újra megerősíti: nem vezetett be járatritkítási csomagot az idei iskolakezdéshez kapcsolódóan. A közösségi közlekedés járatai szeptember 1-jétől a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint járnak, így az iskolaszüneti menetrendekhez képest több mint 200 járművel több közlekedik a fővárosban. Ahogy azt a Budapesti Közlekedési Központ már többször jelezte, nem készített elő és nem vezetett be szeptembertől járatritkítási csomagot. A BKK a Főváros felelős közlekedésszervezőjeként az utasforgalom volumenét és alakulását megfigyeléses módszerrel, illetve több mint 600 járműbe épített műszerrel ütemezetten, rendszeresen vizsgálja. A vizsgálatok alapján a kapacitást időről időre alakítja menetrendi korrekciók formájában. A BKK cáfolja azt a visszatérő hamis állítást, miszerint majdnem 60 vonalon közlekedik kevesebb jármű szeptembertől, mint korábban. Szeptember 1-jétől ismét a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint járnak a járművek, az iskolaszüneti menetrendekhez képest több mint 200 járművel több közlekedik a fővárosban. Ahogy arról a BKK korábban már többször is tájékoztatást adott, 2016 szeptemberétől az utasforgalom változásához igazodva a mintegy 340 vonalból 1 villamosjáraton (50-es), 6 trolibusz-járaton (72-es, 75-ös, 76-os, 77-es, 81-es, 82-es) és 2 autóbusz-vonalon (95-195-ös, 109-es) kisebb menetrendi korrekciót hajtottak végre.
Szeptemberi, követési idő módosulással járó menetrendi korrekciók
Járatszám Módosuló mértékadó követési idő Módosuló mértékadó kihasználtság
előtte utána előtte utána
50 3,33 3,75 55% 62%
72 6 7,5 47% 59%
75 5 5,45 49% 53%
76 5 5,45 52% 57%
77 6,67 7,5 44% 50%
82 6 6,67 49% 54%
95-195 4,29 5 62% 72%
109 10 13,33 43% 58%
A sajtó sajnos rendszeresen menetrendi változásként említi az augusztus 28-án kezdődött vágányzári forgalmi rendet a budai fonódó villamoshálózaton, az Alkotás utcai és Villányi úti szakaszon. Hibás következtetésekre adhat okot a menetrendi korrekciók és egy vágányzári állapot összemosása. A valóságban arról van szó, hogy a vágányzár ideje alatt egyes járatok összevonva, terelve közlekednek, és egyes ágak kapacitása is a várható utasforgalmi átrendeződéshez kapcsolva módosult. A folyamatos járműbeszerzések és a hálózati infrastruktúra-fejlesztések – az M4-es metró, a budai fonódó villamoshálózat beindítása, az 1-es villamos meghosszabbítása, az akadálymentes járművek és peronok megléte immáron a villamoshálózaton is – a közelmúltban és a jelenben is folyamatosan a szolgáltatási színvonal jelentős növekedéséhez vezetnek. Fontos emellett, hogy a megállóhelyi tájékoztatók, valamint az FUTÁR közterületi kijelzői és online alkalmazásai segítségével valós idejű információt kapnak az utasok a járművek várható érkezési idejéről. Felméréseink azt mutatják, hogy a BKK járataival közlekedők érzékelik a szolgáltatás színvonalának folyamatos javulását. Mindezek ismeretében sajnálatos, hogy néhányan mégis ennek ellenkezőjét próbálják bizonyítani.