A bankkártya-elfogadás egységesítése és jövőbeni biztosítása a BKK új közbeszerzésének célja

A BKK a bankkártya-elfogadási beszerzésével kapcsolatos, a sajtóban ma (2016. augusztus 12-én) megjelent félreértések feloldását az alábbi információkkal kívánja elősegíteni. A BKK célja a beszerzéssel a bankkártyás fizetési szolgáltatások társasági szintű egységesítése, valamint a bankkártya-elfogadás biztosítása az elektronikus jegyrendszer bevezetésével megjelenő új fizetési csatornákon a jelenleg is működő kártyás fizetési lehetőségek (ügyfélközpontok, jegy- és bérletautomaták, MOL Bubi) fenntartása mellett. A szolgáltatásvásárlásra irányuló közbeszerzési eljárás befejezésének tervezett időpontja 2016 decembere. Az ügyfelek ezt követően még nem érzékelhetnek változást a bankkártyás fizetésekben. Az új fizetési funkciókat az elektronikus jegyrendszer keretében vezeti majd be a BKK. A bankkártya-elfogadási szolgáltatás csak a fizetési folyamathoz szükséges banki háttérrendszer igénybe vételére irányul. A meglévő papír alapú jegyek és bérletek chipkártyára való lecserélése mellett új bankkártyás fizetési lehetőségként jelenik majd meg a jövőben az internetes vásárlás, a bankkártyás fizetési lehetőség a jegyellenőröknél, és legfontosabbként az érintés nélküli bankkártyákkal való közvetlen viteldíj-fizetés a közösségi közlekedési járatokon és állomásokon. E fejlesztések az e-jegyrendszer projekt ütemterve szerint 2017-től kezdődően több lépcsőben lesznek elérhetők az ügyfelek számára. Budapest, 2016. augusztus 12. Budapesti Közlekedési Központ