20 vadonatúj busz áll forgalomba Budapesten, tovább növekszik az akadálymentes vonalak aránya

A Fővárosi Önkormányzat megbízásából Budapesten 2016 májusában is tovább bővül az alacsonypadlós közösségi közlekedési szolgáltatás, segítve a kerekesszékkel, vagy babakocsival közlekedőket, illetve az idős és a mozgásukban korlátozott utasokat. Dél-Budapesten tizenöt darab vadonatúj csuklós Mercedes Conecto busz áll forgalomba, a budavári buszvonalakon pedig elindul az első öt Modulo elektromos midibusz; mindkét busztípus az alacsonypadlós és légkondicionált fővárosi buszok arányát javítja.

A Fővárosi Önkormányzat megbízásából Budapest közlekedésszervezője, a BKK, valamint szolgáltatói tovább javítják a fővárosi közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalát: a 2016. április végén, illetve május elején forgalomba álló 20 vadonatúj busznak köszönhetően kényelmesebben lehet majd utazni számos vonalon. Május 1-jén újabb 15 darab Mercedes Conecto G típusú csuklós, alacsonypadlós, légkondicionált autóbusz áll forgalomba. Ezek közül hat-hat darab a 7-es és a 36-os, két darab a 97E, és egy darab a 133-as buszvonalon növeli majd az utazás komfortját, illetve a felsorolt járatokon már jelenleg is közlekedő Conectók számát. Az új járműveket – ahogy a többi ilyen típusú buszt is – a VT-Arriva üzemelteti. A járműtípusról bővebben a BKK honlapján olvashatnak.

Ezt megelőzően, április 30-án áll forgalomba a budavári 16A és 116-os buszvonalon az első öt darab C68E Modulo elektromos meghajtású, akadálymentes, légkondicionált midibusz, amelyet további 15 darab ugyanilyen jármű követ majd a későbbiekben. A BKV által üzemeltetett modern, fővárosi közlekedés igényeit maximálisan kiszolgáló elektromos meghajtású, alacsonypadlós járművek 8 méter hosszúak és 41 (kerekesszékes utas esetén 37) főt képesek szállítani egyszerre (4 utas/m2-rel számolva). A zéró emissziós autóbuszok kevésbé terhelik a környezetet zaj- és légszennyezéssel a hagyományos üzemanyaggal vagy hibrid üzemmódban működő társaiknál, ráadásul üzemeltetésük költsége is kedvező.

A fenntartható fejlődés szemléletével a BKV Zrt. is nyitott az innovációk befogadására, így a tisztán elektromos hajtású autóbuszok üzemeltetésének, flottába illeszthetőségének és alkalmasságának vizsgálata már évek óta szerepel programjában. 2015-ben lehetősége nyílt korszerű, zéró kibocsátású elektromos járművek beszerzésére, a támogatási szerződés értelmében a Nemzetgazdasági Minisztérium – a BKV eddigi törekvéseit méltányolva – mintegy négymilliárd forint összegű, vissza nem térítendő támogatással lehetővé tette a 20 darab új, alacsonypadlós és környezetbarát Modulo Medio Electric elektromos autóbusz megvásárlását. A tender kiírását követően a pályázók közül a teljes egészében magyar fejlesztésű és gyártású Modulo C68E típusú autóbusz került ki győztesen, amely a moduláris építési elv mellett tisztán elektromos hajtásával is a jövőbe mutató irányvonalat képviseli – a közbeszerzési eljárásban nyertes ajánlattevő 20 db zéró emissziójú járművet és a hozzájuk tartozó töltőoszlopok szállítását vállalta. A BKV Zrt. már az innovatív kompozit karosszériájú midibusz fejlesztési-tesztelési fázisában csatlakozott a projektbe, minek eredményeképpen nem csupán hasznos, az újszerű technológiával kapcsolatban nélkülözhetetlen tapasztalatokra tett szert, hanem a konstruktőrt a budapesti utazóközönség igényeihez jobban idomuló megoldások kidolgozásában is hatékony segítséget tudott nyújtani.

Az új buszok érkezésével és a vonalak közötti átcsoportosítással városszerte javul az akadálymentes közlekedés. Nő az alacsonypadlós autóbuszok száma a 27-es, a 36-os, a 101-es, a 133-as, a 196-os és a 196A vonalon is. A fővárosi közösségi közlekedési vonalakon a buszok több mint 80 százaléka, hétvégén már valamennyi csuklós autóbusz alacsonypadlós, ami nagy segítség a kerekesszékkel, vagy babakocsival közlekedőknek, az idős utasoknak és a mozgásukban korlátozottaknak egyaránt.

Budapest, 2016. április 29.

Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala

Budapesti Közlekedési Központ

BKV Zrt.

VT-Arriva Kft.