Egy friss felmérés szerint 20 százalékponttal, +46%-ról +66%-ra nőtt egy -100 és +100-ig terjedő skálán 2015-ben az előző évhez viszonyítva a Budapesti Közlekedési Központ szolgáltatásának megítélése – jelentette be Dr. Dabóczi Kálmán a BKK vezérigazgatója a Tarlós István főpolgármester által tartott Budapestinfón. A TÁRKI által végzett felmérésben 1000 ügyfelet kérdeztek meg, akiknek a válaszok alapján a BKK feladatait érintő összes területen pozitívan változott a véleményük. A felmérésben résztvevők szerint a BKK szolgáltatása megbízhatóbbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé vált. A közösségi közlekedés gyorsabb lett, az utastájékoztatás minősége szintén javult.
Dr. Dabóczi Kálmán szerint külön öröm, hogy az utasok a közösségi közlekedésben résztvevő munkavállalókkal voltak a legelégedettebbek: a válaszadók több mint 80%-a nyilatkozott pozitívan a BKK munkavállalóiról. A vezérigazgató jelezte: ebbe az eredménybe rengeteg munkát fektetettek tavaly, ami láthatóan megtérült.
A BKK vezetője kiemelte azt is, hogy arra a kérdésre, hogy a fővárosban közlekedők miért használják a közösségi közlekedés járatait a gépkocsi helyett 2014-ben a megkérdezettek 53%-a válaszolta azt, hogy azért mert nincs autója. Ez a szám 2015-ben már 43%-ra csökkent, ami egyértelműen azt mutatja, hogy vonzóbbá váltak a BKK szolgáltatásai.
Dr. Dabóczi Kálmán hozzátette azt is, hogy a fővárosnak van BKK-ja, s nem pedig a BKK-nak fővárosa, azaz teljes mértékben a Közgyűlés által megfogalmazott közlekedéspolitikai célkitűzéseket próbálják megvalósítani. Elmondta, hogy könnyebb dolog látványterveket publikálni, mint egy komplex projektet sikeresen megvalósítani, mégis csak ez utóbbi vezethet a közlekedők által is érzékelhető fejlődéshez. A vezérigazgató szerint az ügyfelek pozitív visszajelzése tudatos közlekedésszervezői munka eredménye. Példaként említette, hogy 2015-ben 15%-al javult az akadálymentes járművek aránya, és fontos előrelépés történt a járműállomány fiatalításában, s ezzel párhuzamosan jelentősen javult a budapesti utakon közlekedő buszok és trolibuszok környezetvédelmi besorolása is.
Dr. Dabóczi Kálmán felhívta a figyelmet arra, hogy az említett sikerek felsorolása csupán öncélú műszaki kimutatás lenne, ha ezzel párhuzamosan nem kérdeznék meg a fővárosban közlekedők véleményét. Ezt szolgálta a mostani felmérés, ami megerősítette a BKK-t abban, hogy 2015-ben jó úton járt.
Tarlós: korábban sokan ígérgettek, mégsem csináltak semmit
A Budapestinfón Tarlós István főpolgármester több olyan kérdést is érintett, ami Budapest közlekedésfejlesztéséhez kapcsolódik. A városvezető felidézte, hogy az elmúlt időszakban 1300 buszból 850-et cseréltek le, 47 új villamos vásároltak, illetve megtörtént az M2-es metróvonal járműcseréje. Üzembe állt több száz új jegyautomata, ma már mindennapjainkat segíti a FUTÁR és folyamatban van az elektronikus jegyrendszer bevezetése is. Óriási kihasználtsággal működik a nemrég átadott fonódó villamoshálózat, és elérhető közelségbe került a Széll Kálmán tér átépítésének befejezése. Ez utóbbiak kapcsán arra emlékeztetett a főpolgármester, hogy bár lehet kritizálni a felújításokkal járó forgalomkorlátozásokat, de az elmúlt 15 évben most végre megvalósul Budapest egyik legfontosabb terének átépítése.