Fenntartható közlekedéssel az élhetőbb városért

Az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap nyitórendezvényén részt vett Dr. Dabóczi Kálmán a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója is. A rendezvénysorozat megmutatja azt az együttműködési kultúrát, amelynek jellemeznie kell a közlekedésszervezés résztvevőit - hangsúlyozta beszédében a vezérigazgató, aki a fejlesztéscentrikus gondolkodásmód mellett a már meglévő infrastruktúra hatékony működtetésének fontosságára is felhívta a figyelmet, valamint a gyalogosok mellett a mozgáskorlátozottakkal való szorosabb együttműködést szorgalmazta.

Aki nap mint nap a közösségi közlekedést használja a városban, az számos lehetőség és eszköz közül választhat. Ahhoz azonban, hogy az egész rendszer jól működjön, dinamikus összehangolásra van szükség. „Minden ügyfél számára egyenlő esélyeket teremtünk. A Budapesti Közlekedési Központ ezért messze több mint közlekedésszervező cég, mobilitás menedzseri szerepet tölt be. Feladatunk sokkal több, mint csupán a közösségi közlekedés megrendelése és szervezése: mi teremtjük meg a különböző közlekedési módok között az összhangot és az átjárhatóságot, ugyanakkor a fővárosban zajló fejlesztéseket is összehangoljuk.” – fejtette ki Dr. Dabóczi Kálmán.

A fenntartható közlekedés egyik fontos eleme a kötöttpályás közlekedés fejlesztése. A megújult 1-es és 3-as villamosvonalakon, majd később az épülő budai fonódó villamoshálózaton folyamatosan áll forgalomba a 47 új, alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamos, amelyek képesek az energia visszatáplálására. Az új villamosok mellett a buszflotta is jelentősen fiatalodik. A BKK csak ebben az évben 82 db új, szóló MAN Lion’s City A21 és 132 db új csuklós Mercedes-Benz Conecto G autóbuszt állít forgalomba. Januártól ráadásul már kiemelten környezetbarát hibrid buszok is járnak a városban, hamarosan a magyar fővárosban fog üzemelni Európa egyik legnagyobb hibridbusz-flottája. Szeptembertől a belvárosi és zuglói vonalakon fokozatosan új trolibuszok váltják le a legidősebb járműveket. A 36 érkező új Solaris-Skoda troli mindegyike légkondicionált és alacsonypadlós. A fent említett fejlesztések által teremtett értékek megőrzése mellett, az egyre fejlődő infrastruktúra hatékony működtetése az egyik legfontosabb feladat a BKK számára- emelte ki a vezérigazgató.

A Budapesti Közlekedési Központ kiemelten foglalkozik azzal, hogy akadálymentes utazási környezetet teremtsen mindenkinek: így a mozgáskorlátozottakkal és a fogyatékkal élőkkel is szorosabb együttműködésre törekszik.

„Támogatjuk a gyalogosokat is, jelenleg azon dolgozunk, hogy a gyalogosok számára olyan tájékoztatási rendszert tervezzünk, amely őket segíti, illetve közlekedésüket biztonságosabbá teszi.” – tette hozzá a vezérigazgató.