Az új trolibuszokkal egy újabb fejezetet nyitunk Budapest és a fővárosiak életében - mondta a járműbemutatón Dr. Szeneczey Balázs. A főpolgármester-helyettes szerint a budapesti közösségi közlekedés formálásában többek között azért jut kiemelt szerephez a kötöttpályás közlekedés, mert az köztudottan környezetkímélőbb, így a mostani fejlesztéssel is élhetőbbé kívánják tenni a fővárost. Kimondhatjuk, hogy a CAF villamosok mellett az új Solaris trolibuszok érkezése is a környezetvédelem és az utasok kényelemének és biztonságának jegyében újítja meg Budapest közlekedését – tette hozzá Dr. Szeneczey Balázs.
Az eseményen részt vett Dr. Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója is aki a lázadó kamaszkor flottájának nevezte az új járműveket, hiszen azok meglátása szerint feszegetik a járműkategória műszaki határait. Felhívta a figyelmet arra, hogy ezek a járművek már nem egyszerű trolibuszok, hanem önjáró képességük miatt olyan hibrid közlekedési eszközök, amelyek az elektromobilitás áttörési pontjainak tekinthetők.
Jelenleg a 36-ból összesen 7 jármű van a BKV Zrt. Zách utcai telephelyén, amelyeket a forgalomba állítás előtt műszaki teszteknek, majd utasok nélküli próbafutásoknak is alávetnek. A nyáron légkondicionált, télen fűtött utasterű járművek igazi minőségi utazási élményt jelentenek majd az ügyfeleknek. Jelenleg a főváros útjain közlekedő trolibuszokon nincsenek utastéri légkondicionálók, viszont az új Solaris trolibuszok már légkondicionáló berendezéssel közlekednek. A trolik 4 kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot, hiszen vezeték nélkül is zökkenőmentesen közlekedhetnek tovább. A 64 fő befogadóképességű szóló és a 104 főt befogadó csuklós trolibuszok közül mindegyik alacsonypadlós kialakítású, ezért a mozgásukban korlátozottak, illetve a babakocsival közlekedők utazása is kényelmesebbé válik. A komfortosabb utazás érdekében az árajánlaton kívül a műszaki és ergonómiai megoldásokat is szem előtt tartották a beszerzésben, különös tekintettel a kedvező energiafogyasztásra, illetve arra, hogy minél nagyobb arányban álljon az utasok rendelkezésére lábtartó-dobogó nélküli ülés. Az összes új járművet rögzítésre alkalmas kamerákkal szerelték fel, amely így növeli az utasok biztonságát és segítséget nyújt a szándékos károkozások megelőzésében, vagy az elkövetők azonosításában. Az első új járművek a belvárosi, illetve a zuglói trolivonalakon állnak forgalomba.
A járműbeszerzési projekt célja Budapest elöregedett villamos- és trolibusz-gépjárműparkjának frissítése. Új csuklós trolit már 18-20 éve nem vásárolt Budapest, ezért fontos mérföldkő a járműpark idei fejlesztése. A mostani beszerzéssel párhuzamosan elkezdődik a 25 éves, elavult járművek selejtezése.
Amennyiben a szükséges források rendelkezésre állnak, a már megrendelt 36 járművön túl további 72 trolibusz érkezhet majd a szerződésben rögzített opció lehívásával. A beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapja, a magyar kormány és a Fővárosi Önkormányzat finanszírozta.