Miközben nyilvánvaló tény, hogy minél többen választják a városi közlekedésben autózás helyett a gyaloglást és a kerékpározást, annál kisebb lesz a közúti torlódások mértéke, mégsem áll rendelkezésre olyan általános módszertan, ami ezt a kapcsolatot számszerűen kimutatná és mérné. Ennek a hiányosságnak a pótlását szeretné elérni a FLOW projekt, hozzájárulva ahhoz, hogy az uniós városok továbbhaladjanak közterületeik gyalogos- és kerékpáros-baráttá tételével. A kezdeményezésben résztvevő szervezetek célja olyan módszertan kidolgozása és tesztelése, amely a projekt zártával alkalmazható lehet az unió összes országában.
A konzorciumban szakmai szervezetek és cégek, valamint városi önkormányzatok illetve közlekedésszervező intézmények egyaránt részt vesznek. A projektben vezető tevékenységet végző szervezetek öt különböző uniós országból érkeztek (Belgium, Egyesült Királyság, Lengyelország, Magyarország és Németország), a kidolgozott módszertan tesztelését Budapest mellett Dublin, Lisszabon, München, Szófia és Gdynia városai végzik majd el. A projekt teljes költségvetése 3.781.697 €, ebből a BKK Zrt. részére rendelkezésére álló összeg 138.813 €, amelyet teljes egészében az Európai Unió Horizon 2020 elnevezésű kutatás-fejlesztési programja fedez.
A tesztvárosok mellett a nemzetközi konzorcium tagjai az alábbi szakmai szervezetek és intézmények:
- Rupprecht Consult – Forschung & Beratung GmbH, koordinátor, Németország
- PTV Planung Transport Verkehr AG, Németország
- European Cyclists’ Federation, Belgium
- Walk21, Egyesült Királyság
- POLIS – Promotion of Operational Links with Integrated Services, Belgium
- Forum des Laboratoires Nationaux Europeens de Recherche Routier, Belgium
- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Magyarország,
- Gdansk University of Technology, Lengyelország
- Traject Mobility Management, Belgium
- Wuppertal Institute for Climate, Environment and Energy, Németország