Júniustól újabb 25 új, alacsonypadlós, környezetbarát busz áll forgalomba Budapesten

Májustól jövő tavaszig összesen 195 darab új, klimatizált, alacsonypadlós, a legkorszerűbb környezetbarát EURO 6-os motorral szerelt autóbusszal bővül a fővárosi buszflotta a Fővárosi Önkormányzat megbízásából lefolytatott közbeszerzési eljárás eredményeként. A járművek közül 25 darab szóló MAN Lion’s City A21 busz májusban állt forgalomba, a csuklós Mercedes-Benz Conecto G buszok közül 25 darab pedig június 1-jétől  kezdi meg a szolgáltatást. A fejlesztés keretében ütemezetten, 2015. novemberéig érkezik meg az ez évi 75 darab szóló és 75 darab csuklós autóbuszból álló flotta. A fejlesztés 2016-ban is folytatódik további 45 darab csuklós autóbusszal. A járművek üzemeltetését a VT-ARRIVA Kft. végzi Budapest déli kerületeiben.

Az új buszok üzembe helyezésével 2016 közepére a budapesti autóbuszvonalakon közlekedő alacsonypadlós járművek száma várhatóan 70 százalék körüli lesz, mely nagy segítség a kerekesszékkel közlekedőknek, a babakocsisoknak, az idős utasoknak és a mozgásukban korlátozottaknak. A légkondicionált utastér a forró nyári hónapokban teszi majd komfortosabbá a közlekedést.

Az autóbuszok a Mercedes-Benz jól ismert típusai, számos városban közlekednek.

  • Az új buszok az EURO 6 környezetvédelmi kategóriába tartoznak, vagyis fokozottan környezetkímélők. Az utasok kényelme érdekében a járművek jobb oldala az ajtó kinyitásakor kismértékben lesüllyeszthető, valamint kihajtható rámpával rendelkeznek, ezzel megkönnyítve a mozgásukban korlátozottak számára a közlekedést.
  • Fokozottan emelt teljesítményű az utastéri légkondicionálásuk.
  • A járműveket olyan biztonsági rendszerrel látták el, amely megakadályozza, hogy az utast vagy annak táskáját, kabátját odacsukja a záródó ajtó.
  • A buszok minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig nagyméretű lesz, ami segítséget jelent a rosszul látóknak. Belül modern, nagy felbontású TFT monitorok segítik az utastájékoztatást.
  • A végállomáson várakozó járművek ajtaja automatikusan visszacsukódik, ha nincs le- vagy felszálló utas. Az autóbusz ezért télen nem hűl ki, nyáron pedig nem melegszik fel.
  • A buszokban biztonsági kamerarendszer működik, mely a teljes utastérre való rálátással rendelkezik.

Tarlós István főpolgármester kiemelten fontosnak tartja a budapesti közösségi közlekedési színvonalának emelését, a járműflotta átlagéletkorának csökkentését. Emlékeztetett rá, hogy a 2010 előtti városvezetés elképesztő mértékben hagyta leromlani a buszparkot, az átlagéletkor egyedülállóan magas volt: az 1500 járműből 785 húsz évnél is idősebb volt. Mára sikerült jelentősen javítani a helyzeten, az elmúlt években több száz vadonatúj, valamint használt, de újszerű és jobb állapotú buszt szerzett be Budapest. A fővárosi autóbuszflotta járműveinek átlagos életkora 2010 óta így csaknem öt évvel csökkent.

Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezetője örömét fejezte ki, hogy az új autóbuszflotta átadásával a Mercedes-Benz ismét részt vállalhatott a Budapesten üzemelő autóbusz park modernizálásában, Reméli, hogy ezek a járművek is a budapesti utazóközönség megelégedésére szolgálnak majd, mint a korábban leszállított társaik.

A VT-ARRIVA Kft. a közel 20 milliárd forint értékű beruházásával forgalomban lévő járműállományának átlagéletkorát 2 év alá csökkentette, amely nemcsak hazai, hanem európai szinten is kimagaslóan fiatal, alacsonypadlós flotta - tette hozzá Szepesi Péter és Dósa Mátyás ügyvezető igazgató.

Az új autóbusz-üzemeltetési rendszer lényege, hogy a szolgáltatást megrendelő BKK Zrt. a BKV Zrt.-n kívül – pályáztatás útján – más magántársaságokat is megbíz egy-egy vonal vagy vonalcsoport üzemeltetésével, amelyeknek ehhez biztosítaniuk kell a szükséges új és környezetkímélő járműveket.