A BKK Budapesti Közlekedési Központ is tagja a brüsszeli székhelyű UITP (L’Union internationale des transports publics) Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetségnek, amely a közösségi közlekedési hatóságok, vállalatok, tudományos intézetek és a közlekedésben érdekelt versenypiaci szereplők, illetve szolgáltatók nemzetközi hálózata. Tevékenysége a közösségi közlekedés valamennyi ágazatát – metró-, busz-, villamos-, elővárosi vasút- és vízi közlekedés – lefedi. A 92 országból 3400 tagot számláló szövetség egyrészt platformot nyújt a tagok közötti világszintű kooperációnak és tapasztalatcserének, másrészt a közösségi közlekedés ügyét képviseli és népszerűsíti világszerte.
A UITP Observatory of Automated Metros a Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség állandó testülete, amelynek célkitűzése az automata metróvonalakkal kapcsolatos legfrissebb és legrelevánsabb információk megosztása és terjesztése. Olyan teljesen automatizált metróvonalakról van szó, amelyek fedélzetén nem teljesít szolgálatot személyzet, a jármű mozgása, megállása, ajtónyitása, és havária kezelése számítógép által vezérelt. Jelenleg Barcelona, Koppenhága, Dubaj, Hong Kong, Lausanne (Svájc), Nürnberg (Németország), Lyon, Lille, Rennes és Párizs (Franciaország), Róma, Szingapúr, Sao Paulo (Brazília) és Vancouver (Kanada) automata metróinak operatív vezetői az állandó tagok, de a Budapesten rendezett konferencián meghívásos alapon vendégprojektek képviselői is részt vettek és beszámoltak Brüsszel, Isztambul, London és Santiago de Chile fejlesztési terveiről.
2015. május 11-12-én a BKK látta vendégül a szervezetet Budapesten, ahol a testület vezetőinek éves konferenciáját rendezték meg, és amire a BKK és BKV szakemberei is meghívást kaptak. A BKK részéről Nyul Zoltán SFB (stratégia, fejlesztés és beruházás) divízióvezető köszöntötte a résztvevőket, megtiszteltetésnek nevezte, hogy a szervezet Budapesten ülésezik, egyben kiemelte, hogy az automatizált négyes metró miatt, melynek tesztelése jelenleg is zajlik, különösen aktuális, hogy itt tartják a konferenciát. Az éves jelentés bemutatása után a résztvevők előadásokat hallgathattak meg az automatizált vonalakkal kapcsolatban, az ebédszünetet követően pedig a budapesti M4-es metróvonalról a DBR Metró Projekt Igazgatóság munkatársai számoltak be a jelenlévőknek. A beruházás szervezeti, szerződéses kérdéseiről, a vonalnak a város közösségi közlekedésben betöltött-betöltendő szerepéről Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska projektigazgató tartott áttekintést. A vonal automata rendszerének sajátosságairól, kiépítésének folyamatáról, kihívásairól és a sikeres megvalósításról Darai Lajos, a munkában kezdettől fogva résztvevő projektvezető tartott előadást, melyet a szakértő és a tapasztalatokra kíváncsi közönség számos kérdése kísért.
A második napon előadások hangzottak el a nemzetközi automata metróhálózat fejlesztési terveiről, majd délután a BKV szervezésében a résztvevők meglátogatták a négyes metró Kálvin téri állomását, ahonnan egy szerelvény elejében utazva jutottak el Kelenföldre. Itt az irányítóközpontot és a járműtelepet tekinthették meg. A látogatás részét képezte egy bemutató is, ahol a világszinten is ritka, teljesen automatizált kocsiszín működését szemléltették. Ennek a bemutatása során a résztvevők megtekinthették az egyik szerelvény távvezérelt üzembe helyezését, automatizált fék és ajtó tesztelését, majd ezt követően a fedélzeten tapasztalhatták meg, amint a szerelvény önműködően kiáll a telepről a fővonali vágányokra, majd visszaáll a járműtelep tároló területére.
Az M4-es metró Budapesten jelenleg a tesztelés legvégső szakaszánál tart. A járművek már a legmagasabb automatizáltsági fokon, teljesen önműködően közlekednek, de még a fedélzeten járműkísérő teljesít szolgálatot, akinek feladata a berendezés működési paramétereinek megfigyelése és az esetleges zavarok esetén történő hibaelhárítás. A legújabb vizsgálatok jelenleg tartanak, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Budapest Közlekedési Vállalat (BKV) és a Siemens szakemberei ellenőrzik a rendszer megfelelő működését és rendelkezésre állását. A tesztelési időszak sikeres lezárulását követően az ideiglenes kiépítésű vezetőfülke elbontásra kerül, és az utazóközönség megtapasztalhatja azt az élményt, amelyben a budapesti metró 118 éves történelme alatt eddig csak a járművezetőknek lehetett részük.
Európában összesen 15 automatizált metróvonal működik többek között Koppenhágában, Barcelonában, Torinóban, Párizsban, Nürnbergben és Lausanne-ban. A kontinensünkön Budapest lesz a 12. város, ahol vezető nélküli automata metró közlekedik majd.