A forgalmi sávokban lévő megállóhelyeken nagyobb teherbírású aszfaltburkolat, az autóbuszöblökben bazaltbeton pályaszerkezet váltja fel az elavult, balesetveszélyes, esőben-fagyban sok bosszúságot okozó felületeket. Az új aszfaltburkolatnak köszönhetően jóval kisebb lesz a járművek menetzaja, halkabbá válik a közlekedés, kevésbé zavarva a környéken élőket. Van, ahol megnöveljük az autóbuszöblök méretét, máshol az alakját változtatjuk meg, hogy gördülékenyebben haladhasson a közúti forgalom. Több helyszínen teljes egészében megújul a csapadékvíz elvezetése is.
Természetesen nem csak a buszmegállók burkolata újul meg. A felújítással kényelmesebb lesz a várók megközelítése, korszerűbbé válnak a belső burkolatok, és ha indokolt, magát a várót is áthelyezi a kivitelező. Több megújuló megállónál forgalomtechnikai áttervezés is szükséges, és ismét teret kapnak a buszok pontos beállását segítő, homorú oldalú szegélyek. Ezek korábban már jól vizsgáztak: egyaránt segítenek az utasoknak a könnyebb fel- és leszállásban, kímélik a járművek gumiját, illetve a járművezetőnek is lényegesen könnyebbé teszik a megállóba állást.
Május végéig 23 helyszínen korszerűsödnek a buszmegállók:
- az I. kerületben a Hegyalja úton a Sánc utcai megálló,
- a II. kerületi Árpád fejedelem útján a Margit híd, budai hídfő H megálló a városból kifelé vezető oldalán,
- a IV. kerületi Árpád úton négy buszmegálló,
- a IV. kerületi Deák Ferenc utcában két buszmegálló,
- a VI. kerületi Dózsa György úton a Hősök terénél lévő három buszmegálló,
- a VI. kerületi Podmaniczky utcában a Szinyei Merse Pál utcai megálló,
- a VIII. kerületi Baross utcában két buszmegálló,
- a XII. kerületben a Zugliget, Libegő végállomás le- és felszállóhelye,
- a XIV. kerületi Kerepesi úton az Őrnagy utcai megálló,
- a XIV. kerületi Hungária körúton a Puskás Ferenc Stadion M megálló az Árpád híd irányában,
- a XVI. kerületi Rákosi úton négy buszmegálló,
- a XVII. kerületi Újlak utcában az Uszoda megálló.
A 2013-ban elkezdett és összesen 57 buszmegállót érintő felújítás kivitelezője a BKK Közút Zrt. és a Pulzus Plusz Kft. A munkálatok első szakasza 134 millió forintba került, a most megújuló 23 buszmegállónál az emelt műszaki színvonalon elvégzett átfogóbb rekonstrukció költsége hozzávetőleg 122 millió forint.
A korszerűsítések okozta átmeneti kényelmetlenségek miatt ezúton is kérjük ügyfeleink türelmét és megértését. A felújítások befejeztével egyre több helyen már korszerű, biztonságos, védett megállók várják a közösségi közlekedést választókat Budapesten.
Budapest, 2015. március 10. Budapesti Közlekedési Központ