Az építési munkák miatt a 4-es és a 6-os villamosok március 21-étől várhatóan két hónapon át rövidített útvonalon, a dél-budai végállomások és az Oktogon M megálló között járnak. Az Oktogon M és a Széll Kálmán tér M között autóbuszokkal pótolják a villamost. Az érintett szakaszon szándékosan végezzük el egymással párhozamosan a szükséges munkálatokat, kihasználva a már meglévő lezárásokat. Összességében a felújítások így okozzák a legkisebb kényelmetlenséget. Amennyiben egymás után, több részletben végeznénk el – az önmagukban is jelentős – részmunkákat, úgy a forgalomkorlátozások jóval több ideig tennék nehezebbé a közlekedést, s okoznának ezzel kellemetlenséget a főváros lakosságának.
A Széll Kálmán tér felújítása és a budai fonódó projekt közös műszaki tartalma a tér villamosvágányainak átépítését és a Széna téren az új elágazó váltók beépítését teszi lehetővé ugyanabban az időpontban. Jelenleg az alábbi munkaelemeket végzik:
A budai fonódó villamoshálózat kiépítése
A fonódó villamoshálózat Széll Kálmán téri ágának építése a nagykörúti vágányzárral új ütemébe lépett, melynek során
- teljesen átépül a villamosvágány a Mechwart liget környezetében,
- átépül a Margit körút¬–Csalogány utca (Széna tér) csomópontja,
- ezzel párhuzamosan a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. is rekonstrukciós munkát végez,
- továbbá a felsorolt munkák mellett a teljes munkaterületen folyamatosan zajlanak olyan beavatkozások is, amely elvégzéséhez mindenképp a villamosközelkedés leállítása lenne szükséges.
A Széll Kálmán tér felújítása
A Széll Kálmán téren az alábbi munkák kezdődtek meg a nagykörúti vágányzárral egyidejűleg:
- a metróépület földszinti (nem teherhordó) szerkezeteinek, a pince vasbeton szerkezetének bontása,
- a 4-es és a 6-os villamos vágányának építése a Széna tér és Dékán utca közötti szakaszon,
- a nagykörúti villamos-végállomás perontetejének építése,
- csatornaépítés a 4-es és a 6-os villamos vágányai alatt, illetve a Szilágyi Erzsébet fasorban,
- emellett vízvezetéket építenek a metró épülete mellett, valamint a 4-es és a 6-os villamos vágányai alatt.
A Margit híd budai hídfőjénél, a Margit körútnak a hídfő és a Török utca közötti szakaszán beépítik az új váltókat és a kiágazó vonalszakaszokat a villamos pályába. Átépül a 4-es és a 6-os villamos megállóhelye is. A munka során ezen a szakaszon korszerűbb vágány épül, így biztosítva a kétirányú autóbusz-közlekedés lehetőségét a Nagykörút ezen szakaszán. Ebben az építési fázisban a Nagykörutat érintő közműkiváltások is megtörténnek, illetve elkezdődik a Frankel Leó utcába kanyarodó vágány kiépítése. Elkészítik a fonódóhoz szükséges kitérőket és a vágánykeresztezést is.
A Margit hídon csak nagyon csekély munkát végeznek, hiszen nemrég újították fel teljes körűen a hídat. A hídon átvezető villamospályán néhány síndilatációs elemet cserélnek, amelyet a kivitelező saját költségén, garanciálisan végez el az egyébként is szükséges vágányzár alatt. Ezzel elkerülhető, hogy a későbbiekben további hétvégi napokon legyen forgalomkorlátozás. A munka idején, hétköznapokon pótlóbuszokkal lehet utazni.
Megújul a villamospálya a Szent István körúton és a Teréz körúton, a Tátra utcától az Aradi utcáig terjedő szakaszon is. A Tátra utca–Nyugati tér közötti szakasz 1997-ben, a Nyugati tér Rákóczi út közötti szakasz 1994-ben épült. A Combino villamosok 2006-os forgalomba állításakor a megállóhelyi peronok és az áramellátási rendszert építették át, a pálya felújítására akkor még nem volt szükség. Mivel viszont a vonal kiemelten nagy terhelést kap, azért mára már felújításra szorul.