Tarlós István főpolgármester 2014. október 1-jén adta át a BKK Zrt. beruházásában az új Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszert (FUTÁR), amely európai uniós támogatással valósult meg. Ezzel Budapesten egy olyan integrált közösségi közlekedési rendszer épült ki, amelyik valós idejű, percre pontos forgalmi tájékoztatást nyújt teljes mértékben kiváltva a főváros felszíni tömegközlekedésének korábbi korszerűtlen, egymással össze nem illő utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszereit. A projekt leglátványosabb elemei azok a megállóhelyi, csomóponti utastájékoztató berendezések, amelyekből városszerte 263 darabot telepítettek a rendszer 2014. őszi átadásáig.
A FUTÁR fejlesztése viszont a tavalyi átadás után sem állt le, további 17 új helyszínre telepítettek közterületi kijelzőket. Az új berendezések az alábbi helyszíneken kezdték meg működésüket.
- a Vágány utca / Róbert Károly körút
- az Erzsébet királyné útja, aluljáró
- a Zugló vasútállomás
- a Kőbányai út / Könyves Kálmán körút
- a Közvágóhíd H,
- a Budafoki út / Dombóvári út megállóban,
- az Etele út /Fehérvári út végállomáson.
- az Erzsébet királyné útja, aluljáró
- a Nagy Lajos király útja / Czobor utca (Gubacsi út felé, az Erzsébet királyné útján)
- a Nagy Lajos király útja / Czobor utca (a Gubacsi út felé)
- a Nagy Lajos király útja / Czobor utca (a Mexikói út felé)
- a Bosnyák tér
- az Élessarok
- az Ónódi utca
- a Nagykőrösi út / Határ út (a Gubacsi út felé)
- és a Nagykőrösi út / Határ út (a Mexikói út felé) megállóban.
- az Etele út / Fehérvári út megállóban.
Az új kijelzők széles körű tájékoztatást tesznek lehetővé, segítségükkel az ügyfelek valós idejű információkat kapnak, azaz percre pontosan láthatják, hogy mikor indulnak az adott megállóból az egyes járatok. Ez megkönnyíti és kiszámíthatóbbá teszi az utazás tervezését. Forgalmi zavaroktól mentes időszakban alapvetően a járművek számjelzése, útiránya (végállomásának neve) és az indulásig hátralévő idő percre pontos jelzése látható, de a későbbiekben egyéb információkat (például a jármű alacsonypadlós jellegét) is jeleznek. A várható forgalmi változásokról és a forgalmi zavarokról futó szöveges és hangos tájékoztatás is megjelenik a berendezéseken.
A FUTÁR-ral az évtized egyik legjelentősebb közlekedésfejlesztési beruházása valósult meg 2014 őszére Budapesten. A projekt összköltsége 6,7 milliárd forint volt, létrehozására a BKK Zrt. és a BKV mintegy 4 milliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, az Európai Unió fejlesztési forrásaiból. Az átadás óta eltelt hónapok tapasztalata, az ügyfelek visszajelzése pozitív. A fővárosiak hamar megszokták és megszerették az új rendszert: utazáskor hasznos segítség számukra a kijelzőkön megjelenő pontos indulási információ, és sokan veszik igénybe az online felületeken elérhető utazástervező alkalmazást is, amely a futar.bkk.hu oldalon érhető el. A rendszerrel tehát a BKK Zrt. elérte kitűzött célját: az ügyfél-tájékoztatás pontosabb, a forgalomirányítás összehangoltabb, a közlekedés pedig tervezhetőbb lett.