A BKK Zrt. a Széll Kálmán téren és a Margit körúton a közlekedési viszonyoknak megfelelően módosította – és szükség szerint tovább módosítja – a közúti jelzőlámpák programját. A 4-es és a 6-os villamost pótló autóbuszok irányítási rendjét és a számát is úgy optimalizálta, hogy a sűrű buszforgalom ne akadályozza a Nagykörút autóforgalmát.
A jelenleg zajló munkák a budapesti közlekedés fejlesztését szolgálják.
A budai fonódó villamoshálózat kiépítésének célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkossanak: átszállásmentes kapcsolat jöjjön létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A projektben a 17-es villamos egyesül három budai járattal, ezzel hosszú, észak–déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre.
Óbudáról átszállásmentes, az autós közlekedéssel szemben is versenyképes kötöttpályás kapcsolat létesül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé.
Halaszthatatlanná vált a 4-es és a 6-os villamos pályájának rekonstrukciója is a Szent István körúton, valamint a Teréz körút Tátra utcától az Aradi utcáig terjedő részén. Ezeket a vonalszakaszokat a 90-es évek közepén építették újjá. A Combino villamosok 2006-os forgalomba állításakor a megállóhelyi peronokat és az áramellátási rendszert építették át, a pálya felújítására akkor még nem volt szükség. Mivel a vonal kiemelten nagy terhelést kap (2 percenként követik egymást a többtonnás járművek, illetve éjszaka is járnak 15 percenként), mára elengedhetetlenné vált a felújítás.