Új ügyfélközpontokat nyitottunk Kőbánya-Kispesten és a Ferenciek terén

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója megnyitotta a BKK újabb két ügyfélközpontját Kőbánya-Kispest M és a Ferenciek tere M metróállomáson.  A BKK új, európai színvonalú integrált szolgáltatásokat nyújtó ügyfélközpontjaiban a közlekedéssel kapcsolatos minden ügy elintézhető: jegy- és bérletvásárlás, közlekedési információk, taxipanasz-kezelés, MOL Bubihoz fűződő ügyintézés és általános utastájékoztatás. Mindkét új ügyfélközpontunk a fővárosi utasaink kiszolgálásán túl turisztikai szempontból is kiemelt fontosságú: a Kőbánya-Kispesten található a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelsége miatt a hazánkba érkező turistáknak is segítséget nyújt, míg a Ferenciek terén lévőt a belvárosi látványosságok és a Váci utca közelsége teszi turisztikailag kiemelt fontosságúvá.

A Kőbánya-Kispest M metróvégállomáson megnyílt ügyfélközpontban három pultnál várjuk ügyfeleinket reggel 5:30 és este 10 óra között a korábban pénztárként is üzemelő, a metrókijáratnál lévő felüljárón létrehozott új központunkban.

A Fővárosi Önkormányzat és Belváros-Lipótváros V. Kerület Önkormányzatának együttműködésével a Ferenciek terén idén megújult az aluljáró, ahol lehetőség nyílt új BKK Ügyfélközpont kialakítására. A Ferenciek terén két munkatársunk szolgálja ki ügyfeleinket reggel 5:30 és este 10 óra között.

Az új ügyfélközpontokkal megoldhatók az eddigi nehézkes, időnként hosszú sorban állással együtt járó jegyvásárlási és ügyintézési problémák. Az ideérkezőket ügyfélhívó segítségével sorszám szerint szolgálják ki, az új rendszer ezért jóval gördülékenyebb és hatékonyabb. Az ügyfélközpontok a turistáknak is nagy segítséget jelentenek: információval látják el őket a főváros közlekedési hálózatáról, az ideérkezők ezért könnyebben tudnak tájékozódni Budapesten. A fővárosban az évtizedek óta megszokott jegyárusító ablakok helyett a jelenleg  sorra nyíló ügyfélközpontjaink munkatársai színvonalas és kényelmes környezetben várják ügyfeleinket a közösségi közlekedéssel kapcsolatos ügyek intézésére. A személyes, szóbeli tájékoztatáson kívül már angol, német, francia, spanyol, román, szlovák, kínai, orosz nyelven is elérhetők és nagyon népszerűek a turisztikai tájékoztató kiadványaink is.

Eddig megnyitott BKK Ügyfélközpontok:

  • BKK központi ügyfélszolgálat a Király utca–Rumbach Sebestyén utca sarkán
  • Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2A terminál
  • Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminál
  • Kelenföld vasútállomás M
  • Keleti pályaudvar M
  • Deák Ferenc tér M
  • Móricz Zsigmond körtér M
  • Ferenciek tere M
  • Kőbánya-Kispest M

Terveink szerint 2016-ig a város fontosabb tömegközlekedési csomópontjain 8-12 további ilyen létesítményt alakítunk ki.

Vitézy Dávid az átadáson elmondta, hogy az új típusú ügyfélközpontok megnyitása többek között a hatékonyabb értékesítést segítette elő, így – a BKK elmúlt években meghozott egyéb intézkedéseivel együtt - jelentősen növekedett a budapesti közösségi közlekedésből származó menetdíjbevétel. A 2010-ben elért 49,5 milliárd Ft-hoz képest idén várhatóan 59,5 milliárd Ft rekordbevételt könyvelhet el a BKK. Az idei adatok 5,4%-kal jobbak a tavalyi év azonos időszakáéhoz képest, vagyis 2,5 milliárd Ft-tal több jut közlekedésfejlesztésre Budapesten.

Az új értékesítési és tájékoztatási pontok szorosan kapcsolódnak az elektronikus jegyrendszer kialakításához, hiszen mindenben támogatják és kiszolgálják az e-jegyrendszer igényeit. Az új jegy- és bérletkiadó automatákból már több mint 220 megtalálható a fővárosban és agglomerációjában, de számuk hamarosan 300-ra nő. A jegy- és bérletvásárlás tehát a nyitvatartási időn túl sem okozhat gondot, hiszen automatáink a legtöbb helyen a nap 24 órájában rendelkezésre állnak.

Budapest, 2014. december 1.

Budapesti Közlekedési Központ